Sõnajala sõnul alustab TV1 proovisaateid esmaspäeval, kuid ei tule nendega veel eetrisse. «Nädal aega teeme kuiva trenni ja testime oma tehnikat ning sidet,» ütles ta.
Esimene eetripäev on Sõnajala väitel 21. oktoober. TV1 saatja asub Olümpia hotelli katusel ja tema leviulatus on 25 kilomeetrit.
TV1 programm koosneb Sõnajala sõnul esialgu ainult uudistest, mida näidatakse igal õhtul kokku kolm tundi. «Selle aja sees korduvad pooletunnised saated,» selgitas ta. «Kui vahepeal juhtub midagi huvitavat, saame seda ka kohe kajastada.»
Sõnajala sõnul on uudised TV1 prioriteet. «Põhienergia kulub uudistele, filmid ja multikad on teisejärgulised,» lausus ta.
TV1 uudiste peatoimetaja on Nele Laanejärv, ütles Sõnajalg. Uudistediktori nime ei soovinud ta veel avalikustada, kuid kinnitas, et telekanalis hakkavad tööle mitmed Eestis tuntud inimesed.
Kuu-poolteist pärast eetrisseminekut lisandub Sõnajala kinnitusel teleprogrammi ka igaõhtune film. «Filmipakk on juba ostetud, nüüd on vaja see Eestisse tuua ja ära tõlkida,» kinnitas ta. Hiljem peaks programm täienema ka multifilmide ja hommikuse uudisteprogrammiga, lausus Sõnajalg.
Konkureeriva telekanali, TV3 programmidirektor Toomas Lepp avaldas kahtlust, kas Eestis juhtub üldse nii palju uudislikke sündmusi, et oleks võimalik teha eeskätt uudistele orienteeritud telekanalit. «Lisaks on küsimus reklaamituru suuruses. Kui TV1 saavutab turuosaks 20--30 protsenti, võivad nad ellu jääda,» ütles Lepp.
TV1 hakkab reklaame vahendama vastavalt nädal aega tagasi sõlmitud lepingule Euroopa suurima meediamüügifirma IP tütarettevõtega AS IP Multimeedia Eesti, kinnitas IP Multimeedia Eesti juhatuse esimees Andris Michelsons.
«TV1 erineb teistest telejaamadest selle poolest, et nad on orienteerunud informatsiooni ja uudiste edastamisele,» kommenteeris Michelsons. Uudised aitavad paremini reklaami müüa. Michelsonsi sõnul on TV1 projekt kõrge potentsiaaliga.
Peamiselt TV3 reklaame vahendava AT Eetriaja ASi müügidirektor Antero Laanela ütles, et kuna ta ei ole kanalit eetris näinud, ei tea ta, kui kasulik on TV1 reklaami paigutada. Tema kinnitusel muudab ettevaatlikuks see, et TV1 on eetrissetulekuga väga pikalt venitanud. «Igatahes eeldab selline leping väga tugevat ja detailset koostööd telekanali ja meediamüügifirma vahel,» ütles Laanela.
Kanal 2 kaubamärki omava ASi Taska reklaamidirektori Kris Taska kinnitusel tegid Kanal 2 ja IP reklaamimüügi osas koostööd kuni maini, nüüd vahendab Kanal 2 reklaame oma kanalisse ise.
Seotud lood
Kinnisvaraturul on mitmeid põnevaid riike, kuhu Eesti investorid on oodatud. Üks selliseid linnu on Dubai. Kiirelt kasvav linn ja lisandunud elanikkond annab kinnisvarasse investeerijatele põhjust rõõmustamiseks, ütles Skover Kinnisvara OÜ juht Sanders Skorik.