• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • 06.11.96, 00:00

SAS ja Estonian Air sobitavad lennugraafikut

SAS soovib jätkata ka edaspidi kahe lennuga päevas Tallinna ja Kopenhaageni vahel, Estonian Air on seisukohal, et kui nemad alustavad lende Kopenhaagenisse 16. novembril, ei jätku turul reisijaid.
Eesti lennuamet pole SASile andnud nõusolekut jätkata päevas kahe lennu sooritamist Kopenhaagenisse ja suurendada Stockholmi lendude arvu ühelt kahele.
Estonian Airi asepresident Toomas Leis ütles, et kui juba praegu on Tallinna--Kopenhaageni liinil lennukohtadest vaid pooled täidetud, väheneb täituvus kolmanda lennu puhul veelgi. See on kahjulik mõlemale lennufirmale, väitis Leis.
SAS on oma argumentide kaitseks esitanud statistika, mille kohaselt septembris ja oktoobris oli Tallinna--Kopenhaageni lendude täituvus ligi 60 protsenti. Toomas Leisi sõnul võib see arv küll tõele vastata, kuid see on vaid kahe kuu, mitte terve aasta statistika.
Estonian Airi president ja juhatuse esimees Børge Thornbech ütles, et SAS püüab Tallinna--Kopenhaageni liinil saavutatut korrata ilmselt ka Tallinna--Stockholmi liini puhul.
Teede- ja sideministeeriumi asekantsleri Tõnu Naestema sõnul on tulevikus kindlasti vaja lendude arvu mõlemal liinil suurendada, kuid alles siis, kui turul kasvab nõudlus.
SASi esindajate sõnul on kummaline, et lennunduspiiranguid püütakse kehtestada riigis, mis pürib Euroopa Liidu liikmeks. Tõnu Naestema sõnul on Eesti puhul selline süüdistus alusetu, sest Eesti ei ole veel Euroopa Liidus.
Eesti, Taani, Rootsi ja Norra vahelisi lennundussuhteid reguleerivad ligi kolm aastat tagasi sõlmitud kahepoolsed lennutranspordi korraldamise reguleerimise lepingud.
Toomas Leisi sõnul on lepingutes fikseeritud võrdsed võimalused nimetatud riikide lennufirmadele regulaarlendudeks. Teiseks on lepingus fikseeritud, et lennufirma opereeritav kohtade arv turul peab lähtuma lennureisijate turupotentsiaalist kahe riigi vahel, mitte niivõrd transiitreisijate arvust. Lisaks on lepingus fikseeritud, et lennufirmad peaksid püüdma arvestada teineteise võimalusi, pakkumaks optimaalset lennugraafikut.
Leisi ütlusel on kahetsusväärne, et SAS püüab nimetatud lepingutest taganeda ja lennukompanii esindajad väidavad, et kui Eesti firma ei nõustu Skandinaavia lennufirma nõudmistega, võivad kannatada Eesti ja Skandinaavia riikide suhted.
Tõnu Naestema sõnul on tegu eelkõige võitlusega turu eest, mis ei tähenda, et näiteks SAS ei pea riikidevahelistest lepingutest kinni pidama. Talvisele ja suvisele lennuplaanile üleminekud kiidetakse tavaliselt heaks kahe riigi lennuametis ja see on fikseeritud ka eespool mainitud lepingutes. Taani ja Eesti vahel pole talvist lennuplaani veel kinnitatud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele