Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    SAS ja Estonian Air sobitavad lennugraafikut

    SAS soovib jätkata ka edaspidi kahe lennuga päevas Tallinna ja Kopenhaageni vahel, Estonian Air on seisukohal, et kui nemad alustavad lende Kopenhaagenisse 16. novembril, ei jätku turul reisijaid.
    Eesti lennuamet pole SASile andnud nõusolekut jätkata päevas kahe lennu sooritamist Kopenhaagenisse ja suurendada Stockholmi lendude arvu ühelt kahele.
    Estonian Airi asepresident Toomas Leis ütles, et kui juba praegu on Tallinna--Kopenhaageni liinil lennukohtadest vaid pooled täidetud, väheneb täituvus kolmanda lennu puhul veelgi. See on kahjulik mõlemale lennufirmale, väitis Leis.
    SAS on oma argumentide kaitseks esitanud statistika, mille kohaselt septembris ja oktoobris oli Tallinna--Kopenhaageni lendude täituvus ligi 60 protsenti. Toomas Leisi sõnul võib see arv küll tõele vastata, kuid see on vaid kahe kuu, mitte terve aasta statistika.
    Estonian Airi president ja juhatuse esimees Børge Thornbech ütles, et SAS püüab Tallinna--Kopenhaageni liinil saavutatut korrata ilmselt ka Tallinna--Stockholmi liini puhul.
    Teede- ja sideministeeriumi asekantsleri Tõnu Naestema sõnul on tulevikus kindlasti vaja lendude arvu mõlemal liinil suurendada, kuid alles siis, kui turul kasvab nõudlus.
    SASi esindajate sõnul on kummaline, et lennunduspiiranguid püütakse kehtestada riigis, mis pürib Euroopa Liidu liikmeks. Tõnu Naestema sõnul on Eesti puhul selline süüdistus alusetu, sest Eesti ei ole veel Euroopa Liidus.
    Eesti, Taani, Rootsi ja Norra vahelisi lennundussuhteid reguleerivad ligi kolm aastat tagasi sõlmitud kahepoolsed lennutranspordi korraldamise reguleerimise lepingud.
    Toomas Leisi sõnul on lepingutes fikseeritud võrdsed võimalused nimetatud riikide lennufirmadele regulaarlendudeks. Teiseks on lepingus fikseeritud, et lennufirma opereeritav kohtade arv turul peab lähtuma lennureisijate turupotentsiaalist kahe riigi vahel, mitte niivõrd transiitreisijate arvust. Lisaks on lepingus fikseeritud, et lennufirmad peaksid püüdma arvestada teineteise võimalusi, pakkumaks optimaalset lennugraafikut.
    Leisi ütlusel on kahetsusväärne, et SAS püüab nimetatud lepingutest taganeda ja lennukompanii esindajad väidavad, et kui Eesti firma ei nõustu Skandinaavia lennufirma nõudmistega, võivad kannatada Eesti ja Skandinaavia riikide suhted.
    Tõnu Naestema sõnul on tegu eelkõige võitlusega turu eest, mis ei tähenda, et näiteks SAS ei pea riikidevahelistest lepingutest kinni pidama. Talvisele ja suvisele lennuplaanile üleminekud kiidetakse tavaliselt heaks kahe riigi lennuametis ja see on fikseeritud ka eespool mainitud lepingutes. Taani ja Eesti vahel pole talvist lennuplaani veel kinnitatud.
  • Hetkel kuum
Villu Zirnask: üle poole ESGst on udukudumine. Saatana advokaadid au sisse!
Kuna eurodirektiividega lisandub ettevõtteid, mis peavad kestlikkusinfot avaldama, siis kehvasti põhjendatud roheinfo kogus pigem kasvab, kirjutab majandusajakirjanik, Äripäeva teemaveebi Finantsuudised.ee juht Villu Zirnask.
Kuna eurodirektiividega lisandub ettevõtteid, mis peavad kestlikkusinfot avaldama, siis kehvasti põhjendatud roheinfo kogus pigem kasvab, kirjutab majandusajakirjanik, Äripäeva teemaveebi Finantsuudised.ee juht Villu Zirnask.
Musk kergitas oma tehistaibu idu väärtuse 18 miljardini
Tesla juhi Elon Muski tehistaipu (AI) arendava idufirma xAI koguväärtus kerkis 18 miljardi dollarini, kui tuntud riskikapitalistid ostsid ettevõttes kuue miljardiga osaluse.
Tesla juhi Elon Muski tehistaipu (AI) arendava idufirma xAI koguväärtus kerkis 18 miljardi dollarini, kui tuntud riskikapitalistid ostsid ettevõttes kuue miljardiga osaluse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
PRIA tüürib kontrolliorganist rohkem nõustavaks ettevõtteks
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Arengutreener Sandra Sillamaa avaldas, kuidas suutis taastuda läbipõlemisest
Kõige olulisem elus on luua üldse selgus, millega ma pean tegelema, rääkis muusik ja arengutreener Sandra Sillamaa, kes kuus aastat tagasi põles korralikult läbi.
Kõige olulisem elus on luua üldse selgus, millega ma pean tegelema, rääkis muusik ja arengutreener Sandra Sillamaa, kes kuus aastat tagasi põles korralikult läbi.
Eestlased ei võta rahatarkust praktikasse just nendel põhjustel
Eestlaste puhul on väga huvitav, et tahetakse muudkui targemaks saada, aga teadmiste praktikasse rakendamine tuleb palju vaevalisemalt, seda ka rahatarkuse puhul, rääkis investor ja ettevõtja Triin Hertmann.
Eestlaste puhul on väga huvitav, et tahetakse muudkui targemaks saada, aga teadmiste praktikasse rakendamine tuleb palju vaevalisemalt, seda ka rahatarkuse puhul, rääkis investor ja ettevõtja Triin Hertmann.