Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nordika Kindlustus sünnib lahkhelidega
«Minu valduses on ametlik dokument Peter Sedini allkirjaga 29. oktoobrist, et Kalju põhiaktsionär Eesti Aeromet müüb talle kuuluvad Kalju aktsiad maha,» selgitas Zuravljov. «See on ka Kalju teiste aktsionäride, Narva linna ja ASi Zur soov.»
Kindlustusseltsi Kalju aktsiakapital jaguneb kolme aktsionäri vahel: Eesti Aerometile kuulub 70% Kalju aktsiaid, Kalju peadirektori Valeri Zuravljovi omanduses olevale ASile Zur kuulub 24% ja Narva linnavalitusele 6% kindlustusseltsi aktsiaid.
Zuravljov selgitas, et oktoobri lõpus peetud Kalju nõukogu koosolekul oli kohalviibinute seas kindel arvamus, et Kalju loodava Nordika Kindlustusega ei ühine. Kalju koosolekul osalesid Aerometi juhatuse esimees Tiit Arge, Aerometi suuromanik Peter Sedin ja Kalju nõukogu esimees Oleg Panfilov.
Samas teatas Aeromet eelmisel nädalal ajakirjandusele, et ta liidab endaga kaks oma tütarseltsi Farreti ja Kalju, mille tulemusena suureneb Aerometi turuosa seniselt 8,6 protsendilt 14 protsendile.
Aerometi ja Farreti liitmisel oleks uue kindlustusseltsi Nordika Kindlustuse turuosa 12,4 protsenti. Lisades kahele seltsile ka Kalju, moodustaks Nordika turuosa 14,5 protsenti.
Peter Sedin rääkis, et ta on ametlikult teatanud Eesti Aerometi ja täielikult Aerometile kuuluva Farreti ühinemisest. «Kuna Kalju aktsiatest 30% kuulub teistele osanikele, ei saa ma praegu rääkida Kalju liitumisest,» märkis Sedin. «Samas on Aerometi grupi ideoloogia eri kindlustusseltside liitmine.»
Sedin selgitas, et ta saatis Kalju teistele aktsionäridele ASile Zur ja Narva linnavalitsusele kolme võimalust sisaldava ettepaneku, millele Aeromet vastust ootab.
Esimese variandi kohaselt ühineb Kalju Aerometi ja Farretiga uueks kindlustusseltsiks, kusjuures Kalju senised aktsionärid säilitavad proportsionaalse osaluse Nordika Kindlustuses.
Teise variandi kohaselt ostab Aeromet Narva linnavalitsuselt ja ASilt Zur neile kuuluvad aktsiad välja ning liidab Kalju koos Farretiga Aerometi külge. Kolmanda variandi kohaselt ostavad Zuravljov ja Narva linnavalitsus Aerometile kuuluvad aktsiad välja ja Kalju jätkab iseseisvalt.
Sedin selgitas, et sel nädalal on tal kohtumine Kalju teiste aktsionäridega, misjärel selgub, kas Kaljust saab osa Nordika Kindlustusest või mitte.
«Meie oleme Kalju aktsiate ostmisest huvitatud,» selgitas Sedin. «Oma aktsiaid Kaljus me seni kellelegi pakkunud pole, kuid kui vajadus tekib, otsime neile ise ostja,» viiatas Sedin võimalusele, kui Aeromet ja Kalju teised aktsionärid kokkuleppele ei jõua.
«Narva linnavalitsuse ja ASiga Zur pole Aeromet ühinemisest midagi rääginud,» lausus Zuravljov. Tema sõnade kohaselt soovib Kalju jätkata iseseisva kindlustusseltsina. Zuravljov viitab Kalju nõukogu otsusele, mille kohaselt müüb Aeromet oma osaluse Kaljus.
Praegu on Kalju aktsiakapital kuus miljonit krooni. Lähtuvalt 1. jaanuaril jõustuvast kindlustusseaduse muudatusest peab kindlustusselts aasta lõpuks tõstma oma aktsiakapitali 10 miljoni kroonini. Seetõttu vajab Kalju ilma Nordika Kindlustusega liitumiseta igal juhul uut investorit.
Aerometi juhatuse liige Jaanus Reisneri sõnul on Kalju juhtkonnal Aerometi juhtidega lihtalt teatud eriarvamused. «Jama on selles, et Kaljus on peale meie veel teised aktsionärid,» märkis Reisner.
Farreti liitmisprotsess Aerometiga on Reisneri kinnitusel juba alanud. Farreti senisest peadirektorist Enn Kurest on saanud Aerometi juhatuse liige. Kalju liitumine või mitteliitumine selgub selle nädala jooksul.