Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nordika Kindlustus sünnib lahkhelidega

    «Minu valduses on ametlik dokument Peter Sedini allkirjaga 29. oktoobrist, et Kalju põhiaktsionär Eesti Aeromet müüb talle kuuluvad Kalju aktsiad maha,» selgitas Zuravljov. «See on ka Kalju teiste aktsionäride, Narva linna ja ASi Zur soov.»
    Kindlustusseltsi Kalju aktsiakapital jaguneb kolme aktsionäri vahel: Eesti Aerometile kuulub 70% Kalju aktsiaid, Kalju peadirektori Valeri Zuravljovi omanduses olevale ASile Zur kuulub 24% ja Narva linnavalitusele 6% kindlustusseltsi aktsiaid.
    Zuravljov selgitas, et oktoobri lõpus peetud Kalju nõukogu koosolekul oli kohalviibinute seas kindel arvamus, et Kalju loodava Nordika Kindlustusega ei ühine. Kalju koosolekul osalesid Aerometi juhatuse esimees Tiit Arge, Aerometi suuromanik Peter Sedin ja Kalju nõukogu esimees Oleg Panfilov.
    Samas teatas Aeromet eelmisel nädalal ajakirjandusele, et ta liidab endaga kaks oma tütarseltsi Farreti ja Kalju, mille tulemusena suureneb Aerometi turuosa seniselt 8,6 protsendilt 14 protsendile.
    Aerometi ja Farreti liitmisel oleks uue kindlustusseltsi Nordika Kindlustuse turuosa 12,4 protsenti. Lisades kahele seltsile ka Kalju, moodustaks Nordika turuosa 14,5 protsenti.
    Peter Sedin rääkis, et ta on ametlikult teatanud Eesti Aerometi ja täielikult Aerometile kuuluva Farreti ühinemisest. «Kuna Kalju aktsiatest 30% kuulub teistele osanikele, ei saa ma praegu rääkida Kalju liitumisest,» märkis Sedin. «Samas on Aerometi grupi ideoloogia eri kindlustusseltside liitmine.»
    Sedin selgitas, et ta saatis Kalju teistele aktsionäridele ASile Zur ja Narva linnavalitsusele kolme võimalust sisaldava ettepaneku, millele Aeromet vastust ootab.
    Esimese variandi kohaselt ühineb Kalju Aerometi ja Farretiga uueks kindlustusseltsiks, kusjuures Kalju senised aktsionärid säilitavad proportsionaalse osaluse Nordika Kindlustuses.
    Teise variandi kohaselt ostab Aeromet Narva linnavalitsuselt ja ASilt Zur neile kuuluvad aktsiad välja ning liidab Kalju koos Farretiga Aerometi külge. Kolmanda variandi kohaselt ostavad Zuravljov ja Narva linnavalitsus Aerometile kuuluvad aktsiad välja ja Kalju jätkab iseseisvalt.
    Sedin selgitas, et sel nädalal on tal kohtumine Kalju teiste aktsionäridega, misjärel selgub, kas Kaljust saab osa Nordika Kindlustusest või mitte.
    «Meie oleme Kalju aktsiate ostmisest huvitatud,» selgitas Sedin. «Oma aktsiaid Kaljus me seni kellelegi pakkunud pole, kuid kui vajadus tekib, otsime neile ise ostja,» viiatas Sedin võimalusele, kui Aeromet ja Kalju teised aktsionärid kokkuleppele ei jõua.
    «Narva linnavalitsuse ja ASiga Zur pole Aeromet ühinemisest midagi rääginud,» lausus Zuravljov. Tema sõnade kohaselt soovib Kalju jätkata iseseisva kindlustusseltsina. Zuravljov viitab Kalju nõukogu otsusele, mille kohaselt müüb Aeromet oma osaluse Kaljus.
    Praegu on Kalju aktsiakapital kuus miljonit krooni. Lähtuvalt 1. jaanuaril jõustuvast kindlustusseaduse muudatusest peab kindlustusselts aasta lõpuks tõstma oma aktsiakapitali 10 miljoni kroonini. Seetõttu vajab Kalju ilma Nordika Kindlustusega liitumiseta igal juhul uut investorit.
    Aerometi juhatuse liige Jaanus Reisneri sõnul on Kalju juhtkonnal Aerometi juhtidega lihtalt teatud eriarvamused. «Jama on selles, et Kaljus on peale meie veel teised aktsionärid,» märkis Reisner.
    Farreti liitmisprotsess Aerometiga on Reisneri kinnitusel juba alanud. Farreti senisest peadirektorist Enn Kurest on saanud Aerometi juhatuse liige. Kalju liitumine või mitteliitumine selgub selle nädala jooksul.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.