Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Venemaa vedajate boikott ei mõjuta Soome-veo hindu
Soomlaste harjumus eelistada soomemaist pole üllatus. Eelmisel nädalal jõuti võõrvedajate boikoteerimiseni.
Esimeseks ohvriks osutusid Venemaa vedajad. Naabritevahelisest konfliktist pole Eesti vedajatel seni õnnestunud kasu lõigata. Lootus, et paljud Soome autovedajad on Eesti suuna asemel hõivatud rohkem Venemaaga, pole täitunud. Lühiküsitlus ekspedeerijate ja vedajate seas kinnitab, et Eesti--Soome vedudes ei ole hinnamuutusi viimasel nädalal toimunud. «On kahtlane, et autovedajad hetkelisest poliitilisest aktsioonist hindu muudavad. Võib klientuurile haiget teha,» leiab Skanekspedi tegevdirektor Üllar Lainela.
Hindasid vaadates valin kliendina loomulikult Võru Transi. Küsimus tekib aga veo regulaarsuses. Arvan, et iga päev ta sellise hinnaga Soomest kaupa siiski ära ei too.
Kliendina olen huvitatud pakkumises nägema ka informatsiooni transpordi vajaduse etteteatamisest ja veoaja kestusest. Olulised on tarneklauslid. Nende puudumisel ei ole teada, mida hind sisaldab -- kas ainult vedu või ka piiriületuskulusid, sadamamakse jne. Võru Transi 1500 krooni võib olla ainult põhiveo hind, kuhu hakkab tasusid juurde tulema. See muidugi ei pea nii olema. Korrektne on AtlasCargo Balti pakkumine. Seal on ka shifritega ära näidatud, et pakkumine on saatja terminalist ostja lattu. See on soodne variant.