• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,03%39 774,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,42
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,03%39 774,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,42
  • 03.12.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaa vedajate boikott ei mõjuta Soome-veo hindu

Soomlaste harjumus eelistada soomemaist pole üllatus. Eelmisel nädalal jõuti võõrvedajate boikoteerimiseni.
Esimeseks ohvriks osutusid Venemaa vedajad. Naabritevahelisest konfliktist pole Eesti vedajatel seni õnnestunud kasu lõigata. Lootus, et paljud Soome autovedajad on Eesti suuna asemel hõivatud rohkem Venemaaga, pole täitunud. Lühiküsitlus ekspedeerijate ja vedajate seas kinnitab, et Eesti--Soome vedudes ei ole hinnamuutusi viimasel nädalal toimunud. «On kahtlane, et autovedajad hetkelisest poliitilisest aktsioonist hindu muudavad. Võib klientuurile haiget teha,» leiab Skanekspedi tegevdirektor Üllar Lainela.
Hindasid vaadates valin kliendina loomulikult Võru Transi. Küsimus tekib aga veo regulaarsuses. Arvan, et iga päev ta sellise hinnaga Soomest kaupa siiski ära ei too.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kliendina olen huvitatud pakkumises nägema ka informatsiooni transpordi vajaduse etteteatamisest ja veoaja kestusest. Olulised on tarneklauslid. Nende puudumisel ei ole teada, mida hind sisaldab -- kas ainult vedu või ka piiriületuskulusid, sadamamakse jne. Võru Transi 1500 krooni võib olla ainult põhiveo hind, kuhu hakkab tasusid juurde tulema. See muidugi ei pea nii olema. Korrektne on AtlasCargo Balti pakkumine. Seal on ka shifritega ära näidatud, et pakkumine on saatja terminalist ostja lattu. See on soodne variant.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele