12. detsember 1996 kell 22:00

Lepp ja Siimann hakkavad koos teleprogramme tootma

OÜ Meediapress hakkab tootma telefilme, telesaateid ja reklaame ning hakkab neid müüma telekanalitele. Firma hakkab müüma teletoodangut ka TV3-le, kelle jaoks on programmitootmine praegu suurim kuluartikkel.

Koonderakonna fraktsiooni esimees Mart Siimann ütles, et ta asutas Meediapressi ligi kolm aastat tagasi, kuid tänaseni pole firma oma tegevust alustanud. Nüüd ostis Lepp tema sõnul osa firma aktsiatest. Tehingu hinda Siimann avalikustada ei soovinud.

Siimann väitis, et erakanalite hulgas on tekkinud nõudlus saateid sisse osta, mistõttu Meediapressi tegevuse alustamiseks on aeg küps.

TV3 peadirektor Matti Mihkelson ütles eile, et juriidilisi lepinguid Meediapressiga pole ta sõlminud. «Olenevalt olukorrast on TV3 jaoks majanduslikult kasulikum aeg-ajalt programmi sisse osta,» lisas ta samas.

Valmimisel oleva avalik-õigusliku ringhäälingu seaduse arutelul on nii ringhäälingute liit kui ringhäälingu nõukogu teinud ettepaneku, et riikliku Eesti Televisiooni (ETV) programmist peaks suurema osa moodustama avaliku konkursi korras kohalikelt tootjatelt tellitud programmid.

Toomas Lepp ütles, et Meediapress võtab arvesse võimalust, et uue ringhäälinguseadusega toimub suureks paisutatud ETV struktuuris muudatusi, mis annab tulevikus suuremad võimalused sõltumatutele programmitootjatele.

ETV programmidirektor Raul Rebane lausus, et konkurentsi tihenemine telesaateid pakkuvate firmade hulgas on tervitatav. Tema sõnul edastab ETV aastas 1400--1500 tundi originaalprogrammi. «Mingi osa programmist ostame kohalikelt tootjatelt, kuid siin tekib alati küsimus, kas väiketootjal on piisavalt võimalusi toota meid rahuldava kvaliteediga saateid ja kas meil on võimalik maksta nõutavat tasu,» lisas Rebane.

TV3 tegevdirektor Andres Jõesaar ütles, et koostöö Toomas Lepaga jätkub ka pärast tema lahkumist programmidirektori kohalt. Lepp jääb kuni märtsini TV3 programmikonsultandiks, lausus ta.

Jõesaare sõnul lõpetab TV3 käesoleva aasta kahjumiga. Kahjumi suurust ei olnud tegevdirektor enne 18. detsembril toimuvat nõukogu koosolekut volitatud ütlema.

«Pole juhtunud midagi paremat, kui lootsime, aga midagi hullu pole ka lahti,» kommenteeris aastatulemusi TV3 aktsionäri ASi Telemedia Eesti juht Avo Anton.

Toomas Lepa sõnul osutus aasta alguses tehtud prognoos, et TV3 teenib käesoleval aastal reklaamist 25 miljonit krooni, mõnevõrra optimistlikuks. Tema hinnangul liigub Eesti teleturul praegu 70--80 miljonit krooni reklaamiraha, millest TV3 ja Kanal 2 saavad kokku 35 miljoni krooni ümber.

Hetkel kuum