• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,02%8 824,56
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,02%8 824,56
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • 13.12.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pariisi kõnelustel jäid õhupiirid jagamata

Tüür ütles, et õhupiiri puhul ei ole tegemist mitte riigipiiri, vaid õhuruumiga, kus konkreetne riik peab korraldama lennujuhtimist ja tagama lennundusohutuse.
Kuna rahvusvaheline tsiviillennunduse assotsiatsioon käsitleb Balti regiooni tervikuna ja Läti ning Leedu pole seni jõudnud omavahel kokkuleppele riikidevahelise õhupiiri märkimise osas, ei kirjutatud lepingule Tüüri sõnul alla.
Rahvusvaheline tsiviillennunduse assotsiatsioon otsustas Lätile ja Leedule anda veel kaks kuud aega kokkuleppe saavutamiseks. Kui lõunanaabrid omavahel selleks ajaks pole kokkuleppele jõudnud, kirjutatakse Eesti-lepingule alla iseseisvalt, väitis Tüür.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lennuliiklusteeninduse keskuse juhataja Jaan Tamm rääkis, et Pariisis üritati täpsustada ka neutraalvete kohal olevat õhupiiri. Tema sõnul on tegemist oluliste asjadega, sest õhupiiri kinnitamisest sõltub konkreetse riigi ülelendudest saadav sissetulek.
Tamme meelest vaidlevad lätlased ja leedulased hetkel kõige rohkem ilmselt seetõttu, et on kindlaks määramata, kellele kuulub potentsiaalne naftaleiukoht Läänemeres. Enne õhupiiri kindlaksmääramist tuleb kinnitada riigipiir.
Tamme sõnul ei ole Eestil oma õhuruumi laiendamise osas praegu mingeid ambitsioone. «Me ei kavatse olemasolevatest õhupiiridest loobuda ega midagi juurde krahmata,» kinnitas ta.
Õhuruumi määramine ühiselt Balti riikide ja Venemaa vahel on Tamme sõnul Venemaa arusaam, mis pärineb NSV Liidu ajast, kui idanaaber võttis Balti riikide õhuruumi õigusjärglasena üle ja püüab seda nüüd rahvusvahelisele tsiviillennunduse assotsiatsioonile üle anda. Tegelikult on neutraalvete kohal olev vastutus juba praegu rahvusvahelisele assotsiatsioonile üle antud ja nüüd tuleb see ära jagada, lausus Tamm.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele