Vitsuri ütlusel kohtub ta kõige sagedamini tööstuse keskliidu ja teiste ettevõtjate ühenduste esindajatega. Minu poole pöörduvad ka kriisiettevõtete juhid, omal ajal käis sageli esindajaid Tartu Piimast, Saaremaa liha- ja piimatööstusest, Valga külmvagunite depoost ja mujaltki, lisas ta.
Koonderakonda kuuluv Ülo Pärnits aeg-ajalt helistab, aga tema küsib rohkem poliitilisi asju, et kes peaministriks saab ja millal ametisse pannakse, rääkis Vitsur. «Tööstuse keskliidu tegevdirektor Viljar Veskiväli helistab rohkem ja tahab peaministriga kokku saada.»
Pärnits tunnistas, et ta tõepoolest arutab Vitsuriga majandusküsimusi: «Räägin nii, nagu mina aru saan, osa mõtleb teistmoodi ja see on täiesti normaalne.»
Praegu paneb Vitsuri sõnul õlletootjaid muretsema probleem, mis tekib erinevate aktsiisimäärade muutmise või ühtlustamisega. Tubakatootmine lakkas olemast, õlle puhul on probleem samasugune, kuid mitte nii terav, sõnas Vitsur.
Teine huvigrupp, kes praegu Vitsuri poole pöördub, on kaupmehed, kellele teeb muret putkamajandus ja hall turg. «Väikekaubanduses ei maksta makse, on tulude, käivete varjamine,» tutvustas Vitsur probleemi, mille lahendamist kaupmehed nõuavad.
Kolmandaks nimetas peaministri nõunik erastatud ettevõtete raskusi. «4--5 aastat tagasi erastatud ettevõtetest on kolmandik raskes seisus; põhjuseks kolm aastat tagasi muudetud järelmaksu tasumise kord, millega hakati kõigepealt maksetest maha arvama viiviseid ja alles siis kustutama põhivõlga,» rääkis Vitsur.
Varem kustutasid ettevõtted vaid põhivõlga ja jätsid protsendid ning viivised maksuraskuste korral tasumata, nüüd jõutakse tasuda ainult viiviseid.
Vitsuri sõnul on üle saja ettevõtte riigi maksetingimuste muutmise tõttu sattunud raskesse olukorda ja ohus on paarkümmend tuhat töökohta. «Mind hämmastab, et ettevõtted, kelle maksutingimusi selle määrusega muudeti, pole kohtusse pöördunud,» märkis Vitsur.
Vitsuri sõnul peaks riik tunnistama, et ettevõtted viis raskesse olukorda järelmaksu tasumise tingimuste muutmine ning nüüd tuleks maksutingimused uuesti üle vaadata.
Seotud lood
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.