• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,18%8 807,18
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,81
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,18%8 807,18
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,81
  • 09.04.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valitsus kinnitas raudtee erastamiskava

Teede- ja sideminister Raivo Vare ütles, et ettevõte tuleb enne 1. septembrit äriregistrisse kanda ning aktsiaseltsiks reorganiseerida. Edasi on kavas moodustada neli tütaraktsiaseltsi, mille aktsiad on plaanis panna müüki. Pärast erastamist esindab tütarettevõtetes riigi huve riiklik valdusfirma. Vare lausus, et praegu pole veel kindel, kui suur osa tütarettevõtete aktsiatest müüki pannakse.
Eesti Raudtee infrastruktuuri direktor Kaido Simmermann ütles, et firma esialgsete arvutuste kohaselt peaks raudtee erastamisega kaasnema ettevõttesse koheseid investeeringuid vähemalt 400 miljoni krooni eest. Ta lisas, et teise variandina on Eesti Raudtee välja pakkunud, et esimesel aastal laekuks investeeringuid 50 miljonit USA dollarit ning järgmisel aastal sama summa.
Praegu on Eesti Raudteel bilansilist vara 500 miljoni krooni eest. Kuna Eesti Raudtee vajab suurt investeeringut, ei saa Simmermanni sõnul erastamisel kasutada erastamisväärtpabereid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Raudtee infrastruktuuride all olev maa on Vare väitel kavas jätta riigile. Linnalähiliinide haldamiseks loodava aktsiaseltsi võiks aga Tallinna linn tema hinnangul munitsipaliseerida.
Praegu on firma juba loonud elektrirongide liikluse haldamiseks eraldi struktuuriüksuse.
Erastamisele on Kaido Simmermanni sõnul kavas panna ka Eesti Raudtee 49protsendiline osalus Eesti-Saksa ühisfirmas AS EVR Koehne, mis tegeleb raudtee hooldusega.
Raudtee erastamise vastu on seni huvi tundnud USA kompanii Omni TRAX, Suurbritannia ehitusfirma Laing Ltd ja Rootsis raudteealal tegutsev firma.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele