Teede- ja sideminister Raivo Vare ütles, et ettevõte tuleb enne 1. septembrit äriregistrisse kanda ning aktsiaseltsiks reorganiseerida. Edasi on kavas moodustada neli tütaraktsiaseltsi, mille aktsiad on plaanis panna müüki. Pärast erastamist esindab tütarettevõtetes riigi huve riiklik valdusfirma. Vare lausus, et praegu pole veel kindel, kui suur osa tütarettevõtete aktsiatest müüki pannakse.
Eesti Raudtee infrastruktuuri direktor Kaido Simmermann ütles, et firma esialgsete arvutuste kohaselt peaks raudtee erastamisega kaasnema ettevõttesse koheseid investeeringuid vähemalt 400 miljoni krooni eest. Ta lisas, et teise variandina on Eesti Raudtee välja pakkunud, et esimesel aastal laekuks investeeringuid 50 miljonit USA dollarit ning järgmisel aastal sama summa.
Praegu on Eesti Raudteel bilansilist vara 500 miljoni krooni eest. Kuna Eesti Raudtee vajab suurt investeeringut, ei saa Simmermanni sõnul erastamisel kasutada erastamisväärtpabereid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Raudtee infrastruktuuride all olev maa on Vare väitel kavas jätta riigile. Linnalähiliinide haldamiseks loodava aktsiaseltsi võiks aga Tallinna linn tema hinnangul munitsipaliseerida.
Praegu on firma juba loonud elektrirongide liikluse haldamiseks eraldi struktuuriüksuse.
Erastamisele on Kaido Simmermanni sõnul kavas panna ka Eesti Raudtee 49protsendiline osalus Eesti-Saksa ühisfirmas AS EVR Koehne, mis tegeleb raudtee hooldusega.
Raudtee erastamise vastu on seni huvi tundnud USA kompanii Omni TRAX, Suurbritannia ehitusfirma Laing Ltd ja Rootsis raudteealal tegutsev firma.