4. mai 1997
Jaga lugu:

PR-firmad kasumist ei räägi

Kuuest Eesti suhtekorraldusfirmast olid vaid kaks, Hill & Knowlton Eesti ning KMPS & Partner, nõus avaldama oma möödunud majandusaasta kasumi, mis on vastavalt 1,4 ja pool miljonit krooni.

Hill & Knowlton Eesti ASi tegevdirektori Peep Mühlsi arvestuste kohaselt oli eelmisel aastal kogu PR-turu maht Eestis 30 miljonit krooni. Sel aastal võiks suhtekorraldusturg Mühlsi hinnangul kasvada kuni 50 miljoni kroonini. Kui palju aasta jooksul uusi PR-firmasid juurde tuleb, ei osanud ta öelda.

KPMS & Partneri üks omanikke Margus Mets kinnitas, et avalike ettevõtete arvu suurenedes laieneb kindlasti ka PR-turg, samuti toimub geograafiline laienemine. Ka teised PR-ettevõtted kinnitasid, et sel aastal soovitakse minna Läti ja Leedu turule.

«Kui Eesti kümnetest tuhandetest tegutsevatest firmadest veel sadakond hakkab agentuuridest ostma suhtekorraldusteenust, on PR-firmade praegu prognoositavad käibenumbrid selja peal,» lausus suhtekorraldusbüroo Kubits & Hamburg osanik Meelis Kubits.

Esimene särasilmne vaatamisaeg suhtekorraldusturul on möödas, areneda tuleb spetsialiseerumise suunas, lausus Peep Mühls. Hill & Knowlton tahab tema sõnul edaspidi keskenduda valitsus-, meedia- ja turundussuhete kujundamisele ning strateegilisele planeerimisele.

Metsa ütlusel ei küsi klient enam lahendust konkreetsele murele, vaid üha enam vajatakse eri vajaduste põhjal tegevuskava koostamist.

«Kriisi saabumine võib siiski saada firmadele täiendavaks katalüsaatoriks, et võtta appi PR-firma, mis ei maksa vähe ja nõuab teatavat usaldust,» lisas Mets.

Meelis Kubitsa ütlusel pole suhtekorraldajatel enam tarvis teha tööd pressibüroo esindajana. Edaspidi soovime rohkem tegelda firmasisese suhtekorraldusega, mis hõlmab omanike ja töötajate vahelist suhtlemist.

Autofirma Nissan Balti juhatuse esimees Leho Siimsen ütles, et suur firma vajab suhtlemiseks ajakirjandusega ja imago kujundamiseks suhtekorraldusfirmat kogu aeg.

«PR-firma head tööd peegeldab see, kui kriisi ei teki,» avaldas ta arvamust. «Alati on kadedaid ja negatiivse informatsiooni hajutamiseks on vaja teha suhtekorraldajatel kuluaaripoliitikat.»

Siimsen nentis, et suhtekorraldajad on võimelised hankima firmale ka poliitilist informatsiooni, mis aitab orienteeruda ja ametiliidu kaudu mõjutada seaduste valmistamist.

Reisibüroo Hermann Reisid juhatuse esimehe Arvi Karotamme ütlusel on PR-firmad vajalikud üksikklientidega suhtlemiseks. Asjatundjad suudavad täpselt täita ajakirjanike ootusi ja omavad ka häid meediakontakte, lisas Karotamm.

Jaga lugu:
Hetkel kuum