Lennuameti peadirektori Eduard Tüüri sõnul lähtub lennuamet otsust tehes Eesti ja Vene Föderatsiooni vahel parafeeritud, kuid seni veel jõustumata lennundusalasest lepingust. Tüür ütles selles lepingus kirjas olevat, et kumbki riik saab omalt poolt ühele liinile lubada ainult ühe lennufirma, kusjuures selle firma aktsiate kontrollpakk peab kuuluma kohalikule kapitalile.
Eestist lendab Moskvasse AS Estonian Air, Venemaa on õigused andnud lennukompaniile Aeroflot. Tallinna--Moskva liinil saaks seetõttu lennata vaid eespoolmainitud lennukompaniid, ütles Tüür.
Tüüri sõnul on olemas ka teoreetiline võimalus, et Venemaa annab ELK-le õiguse sellel lennuliinil Venemaad esindada. Sellisel juhul ei tohiks samal liinil lennata Aeroflot, lisas Tüür. «See oleks rahvusvahelises lennunduspraktikas suur erand,» ütles ta.
Eduard Tüür sõnas, et Eesti lennukompanii ja Aerofloti koostöö puhul oleks tegu samasuguse kooslusega nagu Estonian Airil ja Soome lennufirmal Finnair Tallinna--Helsingi liinil, kus lennufirmad müüvad teineteise lendudele ühise koodi all pileteid.
Lennuameti seisukoht on, et lende Tallinna ja Moskva vahel võiks alustada Aeroflot üksinda.
Tüür ütles, et ELK juhid Aleksander Beloussov ja Rita Lillipuu käisid kolmapäeval koos vandeadvokaadi Jüri Raidlaga lennuametis. Tüür tunnistas, et kuna tegelikkuses pole Eesti ja Venemaa vaheline lennundusleping jõustunud, on mõlema riigi lennundusametite otsustada, kuidas nad tekkinud olukorra lahendavad.
Tüür lausus, et ELK võib lennuloa saamiseks pöörduda Eesti teede- ja sideministeeriumi poole ning kui minister Raivo Vare otsustab, et ELK-le ja Aeroflotile tuleb ühine luba anda, on lennuamet seda sunnitud järgima.
Seotud lood
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.