• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 12.05.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ELK tahab Estonian Airiga konkureerida

Lennuameti peadirektori Eduard Tüüri sõnul lähtub lennuamet otsust tehes Eesti ja Vene Föderatsiooni vahel parafeeritud, kuid seni veel jõustumata lennundusalasest lepingust. Tüür ütles selles lepingus kirjas olevat, et kumbki riik saab omalt poolt ühele liinile lubada ainult ühe lennufirma, kusjuures selle firma aktsiate kontrollpakk peab kuuluma kohalikule kapitalile.
Eestist lendab Moskvasse AS Estonian Air, Venemaa on õigused andnud lennukompaniile Aeroflot. Tallinna--Moskva liinil saaks seetõttu lennata vaid eespoolmainitud lennukompaniid, ütles Tüür.
Tüüri sõnul on olemas ka teoreetiline võimalus, et Venemaa annab ELK-le õiguse sellel lennuliinil Venemaad esindada. Sellisel juhul ei tohiks samal liinil lennata Aeroflot, lisas Tüür. «See oleks rahvusvahelises lennunduspraktikas suur erand,» ütles ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eduard Tüür sõnas, et Eesti lennukompanii ja Aerofloti koostöö puhul oleks tegu samasuguse kooslusega nagu Estonian Airil ja Soome lennufirmal Finnair Tallinna--Helsingi liinil, kus lennufirmad müüvad teineteise lendudele ühise koodi all pileteid.
Lennuameti seisukoht on, et lende Tallinna ja Moskva vahel võiks alustada Aeroflot üksinda.
Tüür ütles, et ELK juhid Aleksander Beloussov ja Rita Lillipuu käisid kolmapäeval koos vandeadvokaadi Jüri Raidlaga lennuametis. Tüür tunnistas, et kuna tegelikkuses pole Eesti ja Venemaa vaheline lennundusleping jõustunud, on mõlema riigi lennundusametite otsustada, kuidas nad tekkinud olukorra lahendavad.
Tüür lausus, et ELK võib lennuloa saamiseks pöörduda Eesti teede- ja sideministeeriumi poole ning kui minister Raivo Vare otsustab, et ELK-le ja Aeroflotile tuleb ühine luba anda, on lennuamet seda sunnitud järgima.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele