• OMX Baltic0,36%301,09
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,29%2 074,65
  • OMX Vilnius0,64%1 210,13
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,32%8 795,34
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • OMX Baltic0,36%301,09
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,29%2 074,65
  • OMX Vilnius0,64%1 210,13
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,32%8 795,34
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • 15.05.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raudteel lõpeb ristsubsideerimine

Parbo Juchnewitsch lausus, et kuna kava kohaselt luuakse reisi- ja kaubavedude korraldamiseks eraldi tütaraktsiaseltsid, saab lõpetada kahjumiga töötava reisivedude ristsubsideerimise ning vabanevate vahenditega finantseerida teisi olulisi projekte.
Juchnewitschi kinnitusel läks eelmisel aastal reisiveo kahjude katteks 150 miljonit krooni, see raha oleks tulnud investeerida raudtee remontimisse ning uute vedurite ostmisse.
Tema hinnangul tuleks Eesti Raudteesse investeerida ligi 3 miljardit krooni. Ainuüksi raudteesse endasse tuleks investeerida 500 miljonit krooni, tegelik vajadus oleks ligi miljard krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Suurematest projektidest, kuhu tuleks veelgi investeerida, nimetas Juchnewitsch vedurite ostmist ja signalisatsioonisüsteemi. Eesti Raudtee varade bilansiliseks väärtuseks hindab ettevõte ise umbes 400 miljonit krooni, kuid reaalseks turuväärtuseks ligi miljard krooni. Ettevõtte eelmise aasta käive oli ligi 800 miljonit krooni, millest enamik tuli transiitvedude arvel.
Juchnewitschi kinnitusel ei ole läbirääkimised linnalähireisijate veo korraldamiseks mõeldud varade üleandmiseks Tallinna linnavõimudega edenenud. Arutelu selle üle algas linnavõimudega juba endise linnapea Jaak Tamme ajal. «Lepiksoni-aegse linnavalitsusega kohtuti minu andmetel vaid korra,» lausus Juchnewitsch.
Juchnewitsch ütles, et kuigi erastamisele kavatsetakse panna ka Eesti-siseste kauba- ja reisivedudega tegelev AS Edelaraudtee, ei pea ta selle erastamist eriti perspektiivikaks.
Seni on Eesti Raudtee erastamise vastu huvi tundnud USA kompanii Omni Trax, Suurbritannias ehituse vallas tegutsev Laing Ltd ja üks Rootsis raudtee alal tegutsev ettevõte.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele