Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kauba röövimisel vedaja ei vastuta

    Eesti eksportöörid teavad hästi, et autovedajaga sõlmitud transpordilepingu järgi vastutab vedaja transporditava kauba eest alates vastuvõtmise hetkest kuni üleandmise hetkeni.
    Selline vastutus on määratud rahvusvahelise autokaubaveolepingu konventsiooni (CMR konventsioon) artikliga 17.1. Paraku ei tea suur osa eksportööre, et samas konventsioonis on mitmeid punkte, mis vabastavad vedaja artikli 17.1 järgsest vastutusest.
    Juhul kui kauba saatjad otsustavad jätta kauba transportimisega seotud riskid läbi veosekindlustuse maandamata, siis peaksid nad teadma, et relvastatud röövimise korral ei ole vedaja kauba omaniku ees vastutav.
    Vastutusest vabaneb vedaja CMR konventsiooni artikli 17 p 2 alusel. Kõrvale jättes röövimist mittepuudutavaid sätteid, võib nimetatud artiklit lugeda järgmiselt: vedaja vabaneb vastutusest, kui kauba kaotsiminek ..... leidis aset ...... asjaoludel, millest vedaja ei võinud hoiduda ja mille tagajärgi ta ei suutnud vältida.
    Juhul kui transporditavat kaupa on võimalik Venemaal kergesti turustada, siis võib juhtuda, et transiidil oleva kauba vastu hakkavad huvi tundma kriminogeensed isikud. Eriti ahvatlevad kaubad röövijate jaoks on need, mida saab kergesti turustada tänavatel asuvates müügikioskites ja turgudel.
    Praktikas leiavad röövimised aset üsna ühesuguse skeemi järgi -- kaupa vedava veoauto peatavad libapolitseinikud ning kaaperdavad sõiduk relvaähvardusel koos koormaga.
    Selge on see, et röövimise ohvriks langenud kauba omanikul ei ole mõtet esitada vedajale nõuet kompensatsiooni saamiseks röövitud koorma eest, sest täidetud olid eespool mainitud artikli mõlemad tingimused ja vedaja vabanes vastutusest. Samal põhjusel ei mängi kahjukannataja jaoks rolli ka see, et vedaja on oma vastutuse kindlustanud -- vedaja vastutuse kindlustus hüvitab kannatanule kahju vaid tingimusel, et vedaja on veolepingu järgi kohustatud kahju hüvitama.
    Põhimõtteliselt on võimalik kaks lähenemisviisi. Riskialtid firmajuhid peavad alati arvestama sellega, et nende koorem ei pruugi jõuda kauba saajani ja mittejõudmise eest ei ole keegi vastutav.
    Tasakaalukamad firmajuhid peaksid uurima kindlustusseltsidest võimalusi, välja selgitama aastase kindlustusmakse suuruse ja seejärel võrdlema omavahel kindlustusele makstavat rahahulka ning veose keskmist väärtust.
    Kui kindlustusele tehtav kulutus aasta jooksul (või veelgi pikema perioodi vältel) on väiksem kui ühe veose keskmine väärtus, siis oleks kindlasti soovitatav maandada riskid kindlustuses. Kui kindlustusmakse arvestatava perioodi kohta on suurem kui ühe veose keskmine väärtus, siis tuleks mõelda, kui suur on tõenäosus, et leiab aset mitme veose röövimine vaadeldavas perioodis ja kas on odavam omavahendite arvel kahjusid korvata või siiski kindlustada.
    Samas ei tasu unustada, et kuigi röövimise tõenäosus on näiteks üks kord kümne aasta jooksul, võib see juhtuda niihästi kümnendal aastal kui esimesel päeval.
    Oluline on märkida, et röövimise ohvriks langenud vedaja peab vastutusest vabanemiseks tõestama, et üheaegselt olid täidetud CMR konventsiooni artikli 17. p 2 mõlemad tingimused: asjaolud, millest vedaja ei võinud hoiduda ja mille tagajärgi ta ei suutnud vältida.
    Tundub, et vastupidiselt enamikule vargusjuhtumitele, mille puhul vedaja ei suuda saavutada vastutusest vabanemist, on röövimiste korral peaaegu alati täidetud eeltoodud nõutavad tingimused.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.