• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 04.09.97, 01:00

Mida võiks teada, et vältida probleeme arvetega

Õigeaegselt maksmata arved võivad viia telefoni väljalülitamiseni või liitumislepingu ühepoolse lõpetamiseni. Sellepärast on kasulik teada, millal on vaja telefoniarved tasuda ja mis ootab ees siis, kui maksmisega hiljaks jääda.
- Liitumistasu tuleb tasuda telefoniettevõttega liitumislepingu sõlmimisel, abonenttasu arveldusperioodi võrra ette ja muud maksed arveldusperioodile järgneva kuu jooksul. Arve tasumise aeg peab olema vähemalt 15 kalendripäeva ja arve tuleb tasuda arvel näidatud kuupäevaks ehk maksetähtajaks.
- Eesti Posti allasutustesse ja pankadesse maksmisel tuleb varuda lisaaega summa Eesti Telefoni kontole jõudmiseks. Sidefirma teeninduskeskustesse makstes aga on laekumine kohe nähtav ja tänu firma uuele arveldussüsteemile, mis lõplikult juuni lõpus tööle hakkab, ka üle terve vabariigi jälgitav.
- Kui abonent ei ole telefoniettevõttele arvet tasunud määratud tähtajaks, informeeritakse abonenti võlgnevusest telefoni teel. Kui see ei ole võimalik, saadetakse kirjalik meeldetuletus.
- Kui abonent vaidlustab temale esitatud arve õigsuse, siis lahendatakse vaidlus poolte kokkuleppel või tsiviilõiguslike vaidluste lahendamise üldises korras. Kui abonent vaidlustab arve õigsuse enne maksetähtaja saabumist, saab ta tasuda maksetähtajaks arve tema poolt aktsepteeritud ulatuses. Hiljem ei ole ta vabastatud tähtajaks arve täies ulatuses tasumisest.
- Telefoniettevõttel on õigus telefon välja lülitada, kui abonent ei ole tasunud telefoniarvet 15 kalendripäeva jooksul maksetähtajast alates. Kui võlgnevus pole hüvitatud hiljemalt 25. päevaks pärast maksetähtaega, lülitatakse telefon välja. Väljalülitamisest ühe kuu möödudes võib telefoniettevõte lõpetada ühepoolselt lepingu. Väljalülitamisest ühe kuu möödudes võetakse telefon maha. Pärast telefoni mahavõtmist saadetakse abonendile viimane pretensioon ja kui võlgnevus jääb tasumata viimases pretensioonis nimetatud kuupäevaks, esitatakse materjalid kohtusse.
- Pärast väljalülitamist võla tasudes saab telefonikasutaja uuesti rääkida, kui on maksnud 90kroonise tagasilülitamistasu. Kui telefon on maha võetud, tuleb uuesti tasuda liitumistasu ja telefon paigaldatakse üldise järjekorra alusel.
- Kui võlgnik palub pikendada maksmise tähtaega, otsustab teenindusüksuse juhataja selle võimaldamise. Üldjuhul võimaldatakse maksmise tähtaja pikendust kuni kuus kuud. Sellisel juhul sõlmitakse kirjalik kokkulepe, milles näidatakse ära tasumise lõpptähtaeg ja maksegraafik. Telefon jääb väljalülitatuks kuni võla tasumise pikendatud tähtajani.
- Telefoniettevõte taastab väljalülitatud telefoni töö pärast väljalülitamise põhjuste likvideerimist ja sisselülitamismakse tasumist kahe tööpäeva jooksul.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele