Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vastu talve mootorisse õige õli

    Nii mõnigi autoomanik, kes teadmatusest on valinud meie kliimasse mittesobiva viskoossusega (paksusega) õli, on alusetult pettunud kasutatud õli firmamärgis. Põhjus on lihtne -- vale viskoossusega õli on madalatel temperatuuridel liiga paksuks muutunud ja külma mootori käivitamine vaatamata korras akule võimatuks osutunud. Õli müüjale on kõige kurvem asjaolu, et klient, kes on saanud negatiivse kogemuse vale viskoossusklassi valiku tõttu, seostab kogemust firmamärgiga.
    Viskoossusklass ei määra õli kvaliteeti. Mitmel eri kvaliteediga õlil võib olla ük ja sama viskoossusklass. Õli kvaliteet on viskoossusest täiesti eraldi seisev parameeter.
    Viskoossusklassidest pikemalt. Viskoossusklassi (näiteks SAE 4W-40, 10W-30, 15W-40, 20W-50) esimese numbri ja W kombinatsioon tähistabki mootoriõli külmakindlust.
    Mida suurem on teine number viskoossusklassi tähises, seda paksem on õli töösoojas mootoris:
    30 sobib väiksema võimsusega mootoritele, 40 on optimaalne ja enimlevinud mootoriõlide viskoossus, 50 kasutatakse peamiselt kõrgforsseeritud sportautode mootoritel.
    Paksem õli (SAE 50) talub reeglina paremini suuri koormusi ja kõrgemat temperatuuri, kuid samas kasvab mõnevõrra kütusekulu, sest mootori sissehõõrdumine on suurem.
    Eestis võib pidada optimaalseks SAE 10W-40 viskoossusklassi mootoriõlisid. Loomulikult võib kasutada suurema külmakindlusega (0W, 5W) õlisid, kuid need on märkimisväärselt kallimad. Samuti tuleb uute normide puhul kõne alla 15W (kuni -25 °C), kuid tõsise talve korral võib see siiski mittepiisavaks osutuda. Täpse autotootja poolt ettenähtud viskoossusklassi vastavalt välistemperatuuri vahemikule leiab auto kasutusjuhendist.
  • Hetkel kuum
Endine amazonlane: vaikiv klient võib anda ärile surmahoobi
Iga veebipood, mis soovib oma teenuse taset paremini mõista ning seda parandada, peab murdma klientide vaikimise müüri, kirjutab e-äri asjatundja, Printify tegevjuht, varem Amazoni ELi suuna jaekaubandust juhtinud Yatin Bassi.
Iga veebipood, mis soovib oma teenuse taset paremini mõista ning seda parandada, peab murdma klientide vaikimise müüri, kirjutab e-äri asjatundja, Printify tegevjuht, varem Amazoni ELi suuna jaekaubandust juhtinud Yatin Bassi.
Investor Toomas sai tunnustuse koos teiste rahatarkuse eestvedajatega
Äripäeva loodud investor Toomas sai Eesti Pangas tunnustuse rahatarkuse edendamise ja investorkogukonna kasvatamise eest.
Äripäeva loodud investor Toomas sai Eesti Pangas tunnustuse rahatarkuse edendamise ja investorkogukonna kasvatamise eest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Ühest Eesti kalleimast festivalist lõikavad kasu ka väikeettevõtjad
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Mudel, mis toob sinu muudatuste edu seitse korda lähemale
Kas sinu ettevõtte muudatused kukuvad läbi tehniliste komplikatsioonide või eesmärkide mittesaavutamise pärast? Miks on täna keeruline muudatusi juhtida? Äripäeva Juhtimiskooli raadiosaade pakub vastuseid!
Kas sinu ettevõtte muudatused kukuvad läbi tehniliste komplikatsioonide või eesmärkide mittesaavutamise pärast? Miks on täna keeruline muudatusi juhtida? Äripäeva Juhtimiskooli raadiosaade pakub vastuseid!
Jätkusuutlikkuse ekspert: kestlikkusteabe aruandlus on see, millega ka ise maadleme
Eeldada, et rohetooted oleksid kohe konkurentsivõimelised ja ka hinna mõttes konkurentsivõimelised, ongi ennatlik, kinnitab ärikinnisvara saates „Kinnisvaratund“ Swedbanki ettevõtete panganduse jätkusuutlikkuse valdkonna juht Mihkel Tamm.
Eeldada, et rohetooted oleksid kohe konkurentsivõimelised ja ka hinna mõttes konkurentsivõimelised, ongi ennatlik, kinnitab ärikinnisvara saates „Kinnisvaratund“ Swedbanki ettevõtete panganduse jätkusuutlikkuse valdkonna juht Mihkel Tamm.
Rehvimüüja: inimesed on sel aastal laisad rehvide vahetajad
Kevadine rehvivahetuse hooaeg on veninud, küsimus on miks?
Kevadine rehvivahetuse hooaeg on veninud, küsimus on miks?
Valitsus saadab lisaeelarve parlamenti uuel nädalal
Sel nädalal kokkulepitud negatiivse lisaeelarve eelnõu peab valmis saama ja riigikokku saadetama uuel nädalal.
Sel nädalal kokkulepitud negatiivse lisaeelarve eelnõu peab valmis saama ja riigikokku saadetama uuel nädalal.
MTA: ümbrikupalga kahju ulatub üle saja miljoni
Maksu- ja tolliamet hindas ümbrikupalgast tuleneva maksukahju eelmisel aastal 113,6 miljoni euro suuruseks.
Maksu- ja tolliamet hindas ümbrikupalgast tuleneva maksukahju eelmisel aastal 113,6 miljoni euro suuruseks.