• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 12.09.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vastu talve mootorisse õige õli

Nii mõnigi autoomanik, kes teadmatusest on valinud meie kliimasse mittesobiva viskoossusega (paksusega) õli, on alusetult pettunud kasutatud õli firmamärgis. Põhjus on lihtne -- vale viskoossusega õli on madalatel temperatuuridel liiga paksuks muutunud ja külma mootori käivitamine vaatamata korras akule võimatuks osutunud. Õli müüjale on kõige kurvem asjaolu, et klient, kes on saanud negatiivse kogemuse vale viskoossusklassi valiku tõttu, seostab kogemust firmamärgiga.
Viskoossusklass ei määra õli kvaliteeti. Mitmel eri kvaliteediga õlil võib olla ük ja sama viskoossusklass. Õli kvaliteet on viskoossusest täiesti eraldi seisev parameeter.
Viskoossusklassidest pikemalt. Viskoossusklassi (näiteks SAE 4W-40, 10W-30, 15W-40, 20W-50) esimese numbri ja W kombinatsioon tähistabki mootoriõli külmakindlust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mida suurem on teine number viskoossusklassi tähises, seda paksem on õli töösoojas mootoris:
30 sobib väiksema võimsusega mootoritele, 40 on optimaalne ja enimlevinud mootoriõlide viskoossus, 50 kasutatakse peamiselt kõrgforsseeritud sportautode mootoritel.
Paksem õli (SAE 50) talub reeglina paremini suuri koormusi ja kõrgemat temperatuuri, kuid samas kasvab mõnevõrra kütusekulu, sest mootori sissehõõrdumine on suurem.
Eestis võib pidada optimaalseks SAE 10W-40 viskoossusklassi mootoriõlisid. Loomulikult võib kasutada suurema külmakindlusega (0W, 5W) õlisid, kuid need on märkimisväärselt kallimad. Samuti tuleb uute normide puhul kõne alla 15W (kuni -25 °C), kuid tõsise talve korral võib see siiski mittepiisavaks osutuda. Täpse autotootja poolt ettenähtud viskoossusklassi vastavalt välistemperatuuri vahemikule leiab auto kasutusjuhendist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele