• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vastu talve mootorisse õige õli

    Nii mõnigi autoomanik, kes teadmatusest on valinud meie kliimasse mittesobiva viskoossusega (paksusega) õli, on alusetult pettunud kasutatud õli firmamärgis. Põhjus on lihtne -- vale viskoossusega õli on madalatel temperatuuridel liiga paksuks muutunud ja külma mootori käivitamine vaatamata korras akule võimatuks osutunud. Õli müüjale on kõige kurvem asjaolu, et klient, kes on saanud negatiivse kogemuse vale viskoossusklassi valiku tõttu, seostab kogemust firmamärgiga.
    Viskoossusklass ei määra õli kvaliteeti. Mitmel eri kvaliteediga õlil võib olla ük ja sama viskoossusklass. Õli kvaliteet on viskoossusest täiesti eraldi seisev parameeter.
    Viskoossusklassidest pikemalt. Viskoossusklassi (näiteks SAE 4W-40, 10W-30, 15W-40, 20W-50) esimese numbri ja W kombinatsioon tähistabki mootoriõli külmakindlust.
    Mida suurem on teine number viskoossusklassi tähises, seda paksem on õli töösoojas mootoris:
    30 sobib väiksema võimsusega mootoritele, 40 on optimaalne ja enimlevinud mootoriõlide viskoossus, 50 kasutatakse peamiselt kõrgforsseeritud sportautode mootoritel.
    Paksem õli (SAE 50) talub reeglina paremini suuri koormusi ja kõrgemat temperatuuri, kuid samas kasvab mõnevõrra kütusekulu, sest mootori sissehõõrdumine on suurem.
    Eestis võib pidada optimaalseks SAE 10W-40 viskoossusklassi mootoriõlisid. Loomulikult võib kasutada suurema külmakindlusega (0W, 5W) õlisid, kuid need on märkimisväärselt kallimad. Samuti tuleb uute normide puhul kõne alla 15W (kuni -25 °C), kuid tõsise talve korral võib see siiski mittepiisavaks osutuda. Täpse autotootja poolt ettenähtud viskoossusklassi vastavalt välistemperatuuri vahemikule leiab auto kasutusjuhendist.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Snaige küsib kahjumi katteks aktsionäridelt miljon eurot
Snaige kutsus kokku erakorralise aktsionäride koosoleku kahjumi katmise ja firma restruktureerimise arutamiseks; aktsionäridelt vajatakse lisaraha miljon eurot.
Snaige kutsus kokku erakorralise aktsionäride koosoleku kahjumi katmise ja firma restruktureerimise arutamiseks; aktsionäridelt vajatakse lisaraha miljon eurot.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Analüüs: liigume elatustaseme poolest tagasi 2019. aastasse
Palgakasv jätkus esimeses kvartalis hoogsas tempos - keskmine brutokuupalk kerkis aastaga 8 protsendi võrra -, hinnad aga tõusid sellest ikkagi kaks korda kiiremini, kommenteerib Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.
Palgakasv jätkus esimeses kvartalis hoogsas tempos - keskmine brutokuupalk kerkis aastaga 8 protsendi võrra -, hinnad aga tõusid sellest ikkagi kaks korda kiiremini, kommenteerib Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.
Eesti kalamarjabuumi taga seisab Indrek Kasela
Statistikaamet üllatas eile andmetega, mis näitasid, et kalamarja müük Eestis on aastaga tonnide viisi kasvanud. Kui esiti pakuti suureks põhjuseks lihtsalt eestlaste kasvanud armastust kalli kraami vastu, siis PRFoodsi juht Indrek Kasela teadis lisada, et suure osa tõusust annab just tema ettevõte.
Statistikaamet üllatas eile andmetega, mis näitasid, et kalamarja müük Eestis on aastaga tonnide viisi kasvanud. Kui esiti pakuti suureks põhjuseks lihtsalt eestlaste kasvanud armastust kalli kraami vastu, siis PRFoodsi juht Indrek Kasela teadis lisada, et suure osa tõusust annab just tema ettevõte.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.