Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Antsla ettevõtja õpib lendama

    «Ostsin lennuki sellepärast, et mulle meeldib lennata,» ütleb septembris pilooditunnistuse saanud transpordifirma Vehu Trans omanik Peedu Ventsel. Tema äripartner elab Lappeenrantas ja mikrobussiga Antslast Tallinnasse, sealt laevaga Helsingisse ning kaubikuga edasi Lappeenrantasse sõiduks kulub liiga palju aega. Kui mitmekesi minna, tuleb lennusõit maad ja vett mööda reisimisest isegi odavam, väidab Ventsel. Väikelennuki paaki mahub 150 liitrit bensiini, millega saab lennata üle viie tunni.
    Eestis on kehtiv eralenduri tunnistus ligi 200 inimesel. Bensiinimootoriga väikseid eraisikutele ja firmadele kuuluvaid lennukeid on kokku 18, neist lendavad vähesed.
    Tuntuimad ärimeestest lendurid on Forekspanga pankurid Ivar Lukk ja Jens Haug, kelle loodud lennuklubile kuulub ühtekokku kolm lennumasinat. Haugi sõnul võib teda iga päev pangatöö kõrvalt leida ka lennuväljalt.
    Lisaks Lukile ja Haugile on pankuritest tõsisemalt lennupisikust haaratud ERA Panga omanik Andres Bergmann ja üks Raepanga asutajaid Peeter Luik.
    Jens Haug kiidab oma lennukeid, kuid ütleb, et eriti stiilne on lennata viiekümnendate aastate lõpust pärineva Jodel D 117ga, millel tema õppis lendamise selgeks. Pärastsõjaaegse lennuki omanik on rohkem rallisõitjana tuntud Raul Sarap.
    Tartu külje all Ülenurme lennuväljal tegutseb lennukoolitust ning takso- ja tellimuslende sooritav AS Pakker Avio. Selle firma liisitud ja renditud lennukid tõusevad aastas õhku ligi 12 000 korda. Firma põhitegevus on Nõo reaalgümnaasiumi lennuklassi õpilaste treenimine, kuid aasta jooksul koguneb ka paarsada kommertslendu.
    «Seni koolitasime piloote lennuameti lennutegevus- ja koolitusloa alusel, alates 22. septembrist on meil haridusministeeriumi välja antud erakooli litsents,» ütleb lennufirma juhatuse esimees Endel Käärt. Tema sõnul on firmal pidevalt olemas kaks lennukit, kuid vajadusel saab neid Soomest ja Rootsist juurde rentida.
    Väikese lennukiga lendamise on võimalik ära õppida kolme kuuga. Lennuklassis tuleb piloodipaberiteni jõudmiseks käia kolm aastat. Ülenurme koolitajate tulevikuplaanidesse mahub ka helikopterijuhtide õpetamine, kuid kõigepealt tuleb välja õpetada oma instruktor.
    «Olenevalt eelnevast kogemusest võib eksterni õpitasu olla kuni 90 000 krooni,» räägib Pakker Avio finantsdirektor Kalju Albert kursuste hinnast. Oma lennuki soetamine läheb tema sõnul maksma üle miljoni krooni, ehkki pruugitud väikelennukeid on võimalik osta ka nii odavalt kui 350 000 krooni eest.
    Antsla ettevõtja Peedu Ventsel kavatseb lenduritarkuste omandamist jätkata. Praegu saab ta lennata vaid kõrgustel, kus püsib silmside maaga, aga teda kisub ikka kõrgemale.
  • Hetkel kuum
Mart Võrklaev: Eesti seisab Euroopas väikeettevõtete, mitte Bolti ärihuvide eest
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Nädala lõpetas punases vaid Vilniuse börs
Balti aktsiaturgudest lõpetas nädala punases vaid Vilniuse börs, mis taandus -0,13%. Balti koondindeks edenes +0,19%, Riia börs +0,35% ning Riia börs +0,77%.
Balti aktsiaturgudest lõpetas nädala punases vaid Vilniuse börs, mis taandus -0,13%. Balti koondindeks edenes +0,19%, Riia börs +0,35% ning Riia börs +0,77%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
ESG aruandmine nõuab partnerite nügimist. Utilitas: ka tarnijate vastuseis lahtub
Suuremad ärid hakkavad väiksemaid nügima, et ESG nõudeid täita ja kahjustavat mõju vähendada. Utilitas, kes tarneid koorma täpsusega kontrollima asus, leiab, et see süsteem toimib. “Algul oli vastuseisu, kuid täna esitavad tarnijad juba kõik andmed, mis vaja,” rääkis Utilitase keskkonna- ja jätkusuutlikkuse juht Kaire Kuldpere.
Suuremad ärid hakkavad väiksemaid nügima, et ESG nõudeid täita ja kahjustavat mõju vähendada. Utilitas, kes tarneid koorma täpsusega kontrollima asus, leiab, et see süsteem toimib. “Algul oli vastuseisu, kuid täna esitavad tarnijad juba kõik andmed, mis vaja,” rääkis Utilitase keskkonna- ja jätkusuutlikkuse juht Kaire Kuldpere.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Soomlased ostavad Eestist üha rohkem soodsat märjukest
Soome turistid on naasnud Tallinna sadama alkoholipoodidesse, kus märgatakse kohati isegi kahekordseid hinnavahesid kodumaal müüdava märjukesega.
Soome turistid on naasnud Tallinna sadama alkoholipoodidesse, kus märgatakse kohati isegi kahekordseid hinnavahesid kodumaal müüdava märjukesega.
Kuldne viisa tõmbab ligi: Emiraatide arendaja tahab Riiga 3 miljardit investeerida
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.