• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Citibank: Ida-Euroopa arengus on väärnihe

    Üle maailma tegutseva investeerimispangana on Citibank kiiresti levinud Ida-Euroopa riikidesse. Pea kõigis sealsetes riikides on Citibankil harukontor, Poolas isegi viis ja Slovakkias tuleb teine.
    Ida-Euroopa vajab hädasti investeeringuid, et korrastada energiatootmine, telekommunikatsioonid ja kogu infrastruktuur, rääkimata juba keskkonnast.
    Kui Ida-Euroopa vabanemine äratas lääne pankades suurt huvi, siis praeguseks on see tublisti nõrgenenud. Tegemist on nn konjunktuurifaasiga, pangad ootavad neis mais majandustõusu, et krediidikraane rohkem avada. Venemaa hinne: trööstitu
    Kui Venemaa seisu peab Citibanki Venemaa ja Ida-Euroopa investeeringute juht Robert Welford üsna trööstituks, siis Baltimaade ja Poola puhul näeb ta juba valgust tunneli otsas.
    «Venemaa olukord ei ole karvavõrdki paranenud ja meie jaoks on see täiesti hall tsoon, kus projekte investeeritakse ainult riigi garantiiga, sest Vene seadused ei taga raha tagasisaamist,» ütles Welford. Olukorra paranemist lähema paari aasta jooksul ta Venemaal ei näe.
    Baltimaid vaevab Citibanki arvates endiselt sõltuvus Venemaast. Kuid sellele vaatamata näib Leedu saavat oma majanduse kiiresti korda ning kõik Baltimaad on tegelikult juba jalule saanud.
    Poolas on erastamine hästi edenenud, majanduskasv hea ning seal leidub pädevaid partnereid koostööks, mistõttu rahvusvahelised pangad on huvitatud sinna investeerimisest.
    T?ehhis, mis alles hiljuti oli pankade lemmik, on erastamine ja ka majanduskasv takerdunud. On ilmnenud, et T?ehhi ei soovigi eriti meelsasti rahvusvahelisi investeeringuid, mistõttu Intel ja General Motors on külmutanud oma sealsed suurprojektid.
    Welfordi hinnangul on T?ehhi pangandusturg üleküllastatud ja näib, et osa välispanku kavatseb sealt lahkuda.
    Slovakkia makromajanduse olukorda peab Welford heaks, probleeme tekitavad kaubandusbilansi ja eelarve puudujääk. Erastamine on enam-vähem lõpule viidud, kuid välisinvesteeringud on seni väikesed. Olukord laheneb, kui Slovakkia saab jagu poliitilistest probleemidest, prognoosib Citibank.
    Kõigis endistes sotsialismimaades valmistab pankadele suurimaid raskusi see, et projektides osalejate huvid on tihtipeale vastukäivad, see tekitab viivitust ja projektide nurjumist. KL
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.