• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 05.11.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Esimene tolliladu Lõuna-Eestisse

Tollilao emafirma, ASi Võru Nafta juhatuse esimees Jüri Võrk ütles, et tolliladu on mõeldud eeskätt Eestis müüdava kütuse jaoks. Võrgu sõnul annab see naftatoodete maaletoojatele võimaluse vabaneda piiril käibemaksu tasumisest, sest seda teeb lõpptarbija kütuse väljaviimise ajal tollilaost.
Võrgu sõnul on esialgu tollilaona kasutatavad ainult masuudihoidlad, kuid veel selle aasta sees soovitakse saada tolliametilt luba ka bensiini, diislikütuse ja ahjukütuse hoidmiseks tollilaos. 7000 kuupmeetrit masuudihoidlaid mahutab ligikaudu kaks rongitäit, millest igaühes on 50 raudteetsisterni.
Võru Nafta tollilao juhataja Arvo Võrk lisas, et nende terminaalid on varustatud soojenditega, mis masuudi eripära arvestades võimaldab seda väljastada nii suvel kui talvel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hans Sats tolliameti majanduslike tolliprotseduuride talitusest märkis, et avalikus tollilaos saab eeskirjade kohaselt kütust hoida maksimaalselt üks aasta, tolliterminaalis aga 30 päeva.
Kui terminaal asub sadamas, on see tähtaeg veelgi lühem --15 päeva.
Sats tõdes, et ametlikult pole senimaani keegi täpselt kokku arvestanud, kui suur kogus kõigis tolliterminaalides ning avalikes tolliladudes hoitavast kütusest Eestisse jääb.
Arvestuste kohaselt läheb transiidiks ligikaudu 90 protsenti Eestisse saabuvast kütusest. Kõige enam on kütusemahuteid ASil Pakterminal.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele