• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,08%39 732,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,11
  • 05.11.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raske ligipääsetavus sundis looma pretsedenti

Asukoht:- Rävala pst 5

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tellija:- AS Drasen
Peatöövõtja:- Eesti Ehitus
Suuremad alltöövõtjad:- Roksal, Clik, Aqua
Tööde kestus:- mai 1997 -- november 1997

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ehitusmaksumus:- ca- 50 miljonit krooni
Mahutavus:- 600 autot
Hoiupanga peahoone taha ehitatud parkimismaja ehitusel kasutati pretsenditut ehitustehnoloogiat. Esmakordselt valmis parkimismaja järelpingutatud betoonist.
Parkimismaja vundamendi rajamist alustati koos pangahoone vundamendi ehitusega novembris. Ka maja ehitus pidi algama juba veebruaris. Projekt tehti aga ümber ja muudeti materjali valikut ning hoone karbi ehitust alustati alles mais.
Esialgse projekti järgi pidi parkimismaja ehitatama monteeritavatest elementidest. Plaanist loobuti. Raskused oleks tulenenud halvast juurdepääsust ehitusplatsile (ainult ühest küljest). Samuti kaheldi monteeritud elementidest avatud hoone veepidavuses. Kardeti läbitilkumist liitekohtadest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti Ehituse projektijuhi Arvo Kirotuse ütlusel otsustati pretsedendi kasuks ehitada parkimismaja esmakordselt järelpingutatud betoonist. Monoliitvalu teostati vahelael ja seejärel pandi sinna sisse pingutatud trossid. Taolise tehnoloogia kasutamisega muutus ehitus mõnevõrra odavamaks, kadus risk konstruktsiooni veepidavuse osas ja vahelaed said poole õhemad. Esialgse projekti järgi oleks vahelagi koosnenud 40 cm õõnespaneelist ja 10 cm betoonkihist. Järelpingutatud betooni puhul on vahelae paksus vaid 15 cm.
Keldri ja kuue korrusega parkimismaja on avatud seintega. Seinast sisse ronida siiski ei saa, kuna maja katab võrkelement.
Astlanda auku planeeritud kolmest hoonest ootab ehitusjärge veel vaid Astlanda hotell ise.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele