• OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,12%44 956,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,64
  • OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,12%44 956,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,64
  • 25.11.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toll valib kaupa kontrollimiseks riskianalüüsi alusel

Ükski ettevõte ei ole harilikult huvitatud, et tema kaupa kontrollitakse. Mõned põhimõtted, mille alusel toll kaupa kontrollimiseks välja valib.
Toll teeb alati kauba pistelist kontrolli (ei kontrolli kõiki saadetisi). Kaupa võib kontrollida ettevõttes alati peale deklaratsiooni aktsepteerimist kauba laadimisel transpordivahendile ning piiriületamisel. Kui kaup kontrolliti ettevõttes, siis transpordivahendile pannakse tolliplomm ja reeglina seda piiril enam ei kontrollita.
Milliseid kaupu kontrollida ja milliseid mitte, valib toll välja riskianalüüsi alusel. Analüüsiga määratakse kauba riskiaste. Näiteks on suurem tõenäosus, et kontrollitakse nende firmade kaupa, kes on eelnevalt tollieeskirju rikkunud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sadamas on suurem tõenäosus, et kaupa kontrollitakse, kui kaup tuuakse laevale viimasel minutil. Algajad salakaubavedajad arvavad, et kui nad toimetavad kauba laeva juurde mõni minut enne laeva laadimise lõppu, siis toll ajanappuse tõttu nende kaupa ei kontrolli. Tegelikult on selline tegevus riski suurendav kriteerium. Võimalus, et kaupa kontrollitakse, on hoopis suurem.
Kehtib ka põhimõte, et mida rohkem ja üksikasjalikumat informatsiooni on dokumentides kauba saatja ja saaja kohta, seda väiksem on tõenäosus, et kaupa kontrollitakse.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele