Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rehvitaastajad rabavad tööd

    Valgamaal Hummulis sai ASi Vallai autorehvide taastamise tehas valmis juba 5 aastat tagasi, mil pandi üles Soomes pankrotistunud tehase seadmed. Praegu taastatakse aastas 50 000 sõiduauto- ja 1000 veoautorehvi.
    «Oleme siia investeerinud ligi 10 mln krooni,» märgib ASi Vallai juhataja Dimitri Voitk. Nõudlus talverehvide järele on nii suur, et tehas töötab kolmes vahetuses.
    «Tegime küll suvel päris suure koguse talverehve valmis, kuid meie varud lõppesid juba 15. novembril,» räägib Voitk. Viiendiku rehvidest 30 töötajaga tehas ekspordib. Kuna tehas asub paarikümne kilomeetri kaugusel Läti piirist, siis käib Hummulis rehve taastamas päris palju lätlasi.
    Pärnu lähedal Paikusel alustas AS Master sõiduautode rehvide taastamist neli aastat tagasi. Tänavune aastatoodang ületab 60 000 rehvi.
    «Lätis ja Leedus pole meile suuruselt ja toodangumahult vastast ning Soomes oleksime suuruselt kolmandad,» väidab ASi Master juhataja ja üks põhiomanik Tiit Rämmel. Tema sõnul müüb AS Master 95% rehvidest Eestis.
    Turu-uuringute järgi on aastane rehvivajadus Eestis vähemalt 250 000 tükki. Järelikult katavad kaks rehvitaastustehast 40% kohaliku turu vajadustest. Mõlema firmad prognoosivad talvemustriga rehvidele suurt nõudlust ka järgmisel aastal.
    Master toob vanad taastamiseks sobivad rehvid sisse vaid välismaalt, sest Eestis sõidetakse muster liiga siledaks. Vallai võtab vastu ka siin sõitnud ja taastamiseks sobivaid rehve.
    Taastatud rehv on päris uuest keskeltläbi poole odavam. Eriti populaarsed on uuendatud protektoriga rehvid just talvel, mil sõidetakse aeglasemalt ja vähem.
    Kahjuks ostavad Eestis vanu rehve taastamiseks kokku vaid üksikud kummifirmad. Reguleerimata on ka kasutuskõlbmatute rehvide utiliseerimine.
    «Pole õige, et prügimägesid koormatakse vanade rehvidega, need tuleks purustada ja põletada, aga selleks vajalike eelduste loomisega peaks tegelema keskkonnaministeerium,» märgib Voitk.
    «Eestis pole rehvide utiliseerimiskulusid aktsiisina rehvide müügihinnale lisatud ja kulunud rehvid visatakse lihtsalt metsa,» nendib jäätmekäitlusfirma Ragn-Sells Eesti Tartu osakonna juht Raivo Markov.
    Tema sõnul võiks sõiduauto rehvi utiliseerimiskulu olla kuni 15 krooni ja veoauto rehv tükeldataks ja põletataks 80 krooni eest.
    Markovi sõnutsi tuleks luua varumispunktid, kuhu saaks tarbetu kummikobaka tuua ja rehvi müügiaktsiisist saadud raha eest selle keskkonnaohutult põletada.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Raadiohommikus: Sorose tarkus, kuumad investeerimisideed ja tulemustesadu
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.