17 detsember 1997

Mobiiltelefoni ostes vali ka sobiv mobiilioperaator

Mobiilside areng on viimase paari aasta jooksul Eestis olnud väga tormiline. Täna on Eestis juba rohkem kui 100 000 mobiiltelefoni kasutajat.

Oluliselt on laienenud samuti valikuvõimalus, millest tulenevalt seisavad kliendid üha sagedamini küsimuse ees, missugust teenusepakkujat valida.

Tihti kujuneb olukord nii, et klient teeb valiku vaid telefoni osas ning järgib operaatorfirmat valides pimesi müüja soovitusi.

Samas määrab just operaator kliendi edasised kulutused ja teenuse kvaliteedi. Enne liitumist operaatorfirmaga peaks klient leidma vastuse üsna mitmele olulisele küsimusele.

1. Kas ostetava telefoniga kaasneb piiranguid?

Kui ostate telefoni, tuleb jälgida, kas ostuga kaasneb ka siduvaid tingimusi. Võite ju küll hetkel võita näiteks viissada krooni, kuid jääda ilma vabadusest vahetada aasta jooksul teenusepakkujat, kui senine operaator teile mingil põhjusel enam ei sobi.

2. Millised on liitumistingimused?

Liitumistingimusi uurides tuleks eelkõige jälgida liitumismaksu suurust ja võimalikku ettemaksu. Eestis tegutsevate operaatorite tingimused on võrdlemisi erinevad.

3. Millised on kuumaksud ja kõneminuti hinnad?

Operaatorid on moodustanud kuumaksudest ja kõneminuti hindadest erinevaid hinnapakette. Klient peaks uurima, kas tal tuleb maksma hakata täpselt tarbitavate kõneminutite eest või sisaldab juba kuumaks mingi osa kõneminuteid, mille kasutamata jätmise korral need järgmisse kuusse üle ei kandu.

4. Kas koduvõrgu kõned on soodsad?

Soodsad võrgusisesed kõned on olulised näiteks firmadele, kus kasutatakse ühe operaatori teenuseid ning kus on just firmasisestel kõnedel väga suur osa. Ent ka eraisikud, kelle suur osa tuttavaid kasutab sama operaatori teenuseid, võivad märgatavat kasu saada.

5. Mis kellast algab soodusaeg?

Ärgitamaks kliente rääkima rohkem õhtusel ajal ning nädalavahetusel, mil võrgu koormus on väiksem, pakuvad operaatorid reeglina klientidele sel puhul soodsamat kõneminuti hinda. Mõõtmised näitavad, et kõnede hulk langeb äripäevadel oluliselt kella kaheksa ajal, osadel operaatoritel algab aga soodusaeg juba paar tundi varem.

6. Millistes piirkondades ma soovin helistada?

Leviala on operaatori valikul kindlasti üks olulisi tegureid. Leviala lihtsamaks testimiseks potentsiaalset klienti huvitavas piirkonnas pakub näiteks Radiolinja ühe päeva vältel nn testkaardi võimalust. Kui aga liigute tihti välismaal ning plaanite liituda rahvusvaheliste kõnede paketiga, siis on tähtis, kas operaator suudab pakkuda oma telefoni kasutamise võimalust ka teid huvitavates välisriikides.

7. Kas olen põhiliselt kõnede vastuvõtja või helistan rohkem ise?

Kui teie eesmärk mobiiltelefoni soetades on põhiliselt olla ise teistele kättesaadav, siis moodustab tulevase põhikulu kuumaks. Sellest lähtuvalt tuleks valida madalaima kuumaksuga kõnepakett.

Kui soovite eelkõige ise helistada, siis peaksite suuremat tähelepanu pöörama kõneminuti hindadele.

Mobiilsideoperaatorite teenustes ning hindades on üsnagi märkimisväärseid erinevusi, mis võivad hiljem telefoni kasutusvõimaluste ning kuluva raha osas olulist rolli mängida. Vastuste leidmine ülaltoodud küsimustele peaks kergendama valikut.

Hetkel kuum