Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vana Scorpio välisilme ei ehmata

    Esimese põlvkonna Ford Scorpiot toodeti aastatel 1985--1995 ja oma esimesel tootmisaastal pälvis ta ka Euroopa aasta auto tiitli. Kui selle perioodi autosid on Eestis arvukalt, siis 1995. aastal turule tulnud uus mudelipõlvkond, mis jahmatas tookord tänaseks tavaliseks saanud «punnsilmadega», pole enam nii edukas -- ilmselt on auto välimus eestlaste jaoks liiga radikaalne ja ka auto hind (alates 275 000 kroonist) kõrgevõitu.
    Esialgu tootis Ford Scorpiot vaid viieukselise kerega, kulus viis aastat, enne kui 1990. aastal lisandus sedaan. Alles 1991/92 võeti tootmisse universaal. Scorpio mootorivalik ulatus 2-liitrisest kuni 2,9-liitriseni, oli nii bensiini- kui diiselmootoreid, toodeti nii manuaal- kui automaatkäigukastiga mudeleid. Mudelivalikus olid ja on ka neljarattaveoga modifikatsioonid.
    Scorpio praegune mootorivalik algab 116hj 2-liitrise mootoriga ja lõpeb 207hj 2,9-liitrise V6-mootoriga.
    Vanadel mudelitel kasutatud 2-liitrine karburaatormootor (105 hj) kipub suurele ja raskele (tühimass kuni 1,5 tonni) autole nõrgaks jääma ja pigem soovitaks midagi mootorivaliku keskosast.
    Remondimehed toonitavad, et kõik Scorpiol kasutatavad V6-mootorid (2,4-, 2,8- ja 2,9-liitrised) on tundlikud küünalde suhtes ja ei käivitu hästi külma mootoriga, kui küünlad kehvad -- neid tasuks vahetada maksimaalselt 30 000 km läbimise järel. Kuuesilindrilisi mootoreid siunatakse ka liiga suure kütusekulu pärast.
    Alates 1987. aastast toodetud 2-liitrise DOCH-mootoriga Scorpiol peab olema eriti ettevaatlik mootori ülekuumenemise suhtes.
    Tagasillas tuleks kontrollida, et pooltelje laagrite kummikatted oleks terved. Katkised lasevad pori laagritesse ja siis päästab vaid laagrite vahetus.
    Vanematel suure läbisõiduga Scorpiotel kohtab väsinud tagavedrusid, seda reedavad viltused tagarattad.
    Scorpios on küllalt palju elektroonikat -- selle remont nõuab eritööriistu ja -seadmeid. Soovitatav on pöörduda spetsialistide poole, sest küllalt palju autosid on rikutud asjatundmatusest.
    Üks häda, mis pole omane ainult Scorpiole -- Eesti teed lõhuvad tihti esisilla õõtshoovapukse.
    väljalaskeaasta 1985--86 30 000--35 000 kr
    väljalaskeaasta 1987--88 35 000--45 000 kr
    väljalaskeaasta 1989--90 50 000--60 000 kr
    Allikas: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.