ASi Kalev peadirektori Tõnis Alliku sõnul tuli kasv peamiselt Balti ja Ukraina turgudelt ja ka siseturu viieprotsendilisest kasvust. Sel aastal peaks Ukraina eksport andma Kalevi käibest umbes viiendiku, mis on kolm korda rohkem kui mullu.
«Ka näeme ette umbes 10% hinnatõusu kohalikul turul,» lisas Allik.
Alliku ütlust mööda püsis Venemaa osa eelmisel aastal stabiilsena, kuid ilmselt sel aastal langeb. Ta nimetas Venemaa ekspordi vähenemise üheks põhjuseks veebruarist jõustunud uut tolliarvestuse korda.
«Ajutiselt karamelli eksport Venemaale väheneb, sest praegu pole veel teada, kuidas sealne turg hinnatõusule reageerib,» lausus Allik. Kalev müüb Venemaale keskmiselt 100 tonni karamelli kuus.
Kalevi eelmise aasta käive oli 440 miljonit krooni, mis oli aasta alguses planeeritust 40 miljoni krooni võrra suurem. Ettevõte tootis möödunud aastal 14 400 tonni maiustusi ja eksportis sellest veidi üle poole.
Kalevi turuosa oli ettevõtte enda arvestuste kohaselt eelmisel aastal Eesti maiustusteturul 50,5 protsenti. Selle aasta lõpuks plaanib ettevõte kasvatada oma turuosa umbes viie protsendi võrra.
Tootmisse investeeris Kalev eelmisel aastal 18 miljonit krooni, lisaks ostis ettevõte eelmisel aastal 1,3 mln krooni eest enamusosaluse Kaliningradi kommivabrikus T?arodeika. Sel aastal investeerib Kalev tootmisse 16 mln krooni.
Hiljemalt aasta pärast kavatseb Kalev omandada mõne Ukraina kommivabriku või osaluse selles.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Inflatsioon võib lähikuudel uuesti kiireneda
Tagasi Äripäeva esilehele