Kumbki Korel Süsteemide ASi osanik moodustas oma firma: Korel SYSi ja Columbus IT Partner Eesti.
Korel SYSi läksid tööle inimesed, kes suudavad sellele väga komplitseeritud tarkvarale kliendituge pakkuda, kuid toote edasimüüjaõigus jäi Columbus IT Partners Eestile.
Korel Süsteemide lagunemise järel hakkas osa kliente Columbuse klientideks. Teine osa kasutab Korel SYSi teenuseid.
Korel SYSi juhatuse liikme Rait Persidski hinnangul puudub Columbusel ilmselt abiandmisvõimalus.
Nimelt on Persidski väitel Eesti seaduste järgi toote müüja kohustatud kaasa andma ka toote eestikeelse kasutusjuhendi, kuid selle seaduslik tõlkeversioon on Korel SYSi omanduses.
Concorde'i toodab Taani firma Damgaard Data. Selle firma partneriks on Taani ettevõte Columbus IT Partner, kes levitab Concorde'i 17 maailma riigis. Columbus IT Partner Eesti on firma siinne esindaja.
Praegu taotleb ka Korel SYS endale Concorde'i edasimüügiõigust.
Projektijuht Peeter Parvelo Korel SYSist arvab, et nii konkureerivatele pooltele kui ka klientidele oleks parem, kui osapooltel oleks võrdsed võimalused nii litsensi müügil kui ka klienditoe andmisel.
Columbus IT Partner Eesti juhatuse esimees Ivo Suursoo lausub, et viis klienti saavad kliendituge neilt, lükates ümber väite, nagu poleks neil võimalust kliendituge pakkuda.
Suursoo tõdeb, et konkurendil Korel SYSil on omad plussid ja miinused. «Vaidlus iseenesest on Koreli Süsteemide ASi omanike vahel,» kommenteerib ta.
Suursoo lisab, et neil pole küll ametlikku eestikeelset versiooni kasutusõpetusest, kuid nad annavad kaasa prinditud juhendi. Suursoo sõnul ei pea firmale tootega kaasa andma eestikeelset õpetust.
Hetkel kuum
“On selge kahtlus, et see asi on juba ammu maksejõuetu”
Ivo Suursoo nendib ka, et kliendile on ideaalne lahend, et on kaks firmat, kes tegelevad ühe tööga.
Ta kinnitab, et kliente pole kunagi ahistatud ning litsentsi müügiga ei pea kaasnema klienditoetus.
Ühe Concorde'i kasutaja Tallinna Kaubamaja andmetöötluse osakonna juhataja Heiki Kadaku sõnul kasutab Tallinna Kaubamaja Korel SYSi teenuseid. Tema ütlusel on põhjuseks asjaolu, et Columbusel ei ole töötajaid, kes tehnilisi probleeme lahendaks.
Kadak lisab, et kui Columbus leiaks omale inimesed, kes suudavad tehnilist tuge programmile pakkuda, oleks selline konkurents väga teretulnud.
Concorde XALi kasutavad Eestis peale Tallinna Kaubamaja veel Tallinna Pank, AS Fanaal, AS Tartu Õlletehas ja teised.