• OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,71%5 792,04
  • DOW 301,03%42 512
  • Nasdaq 0,6%18 291,62
  • FTSE 1000,65%8 243,74
  • Nikkei 2250,87%39 277,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,11
  • OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,71%5 792,04
  • DOW 301,03%42 512
  • Nasdaq 0,6%18 291,62
  • FTSE 1000,65%8 243,74
  • Nikkei 2250,87%39 277,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,11
  • 07.04.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Regulaarset vedu suudavad vähesed

Reklaamides ja kuulutustes teavitavad tundmatud transpordifirmad, et osutavad regulaarset kaubaveo teenust rahvusvahelistel ja Eesti-sisestel vedudel. Tihti ka üldisest hinnatasemest madalama hinnaga.
Tegemist on eksitava reklaamiga, sest neil firmadel ei ole võimalik regulaarsuse lubadust täita.
Ekspedeerimisturu uustulnukal pole regulaarsuse garanteerimiseks piisavalt kaupa. Regulaarne transporditeenus tähendab, et transport toimib kindla graafiku alusel. Klient teab, et veoteenust pakkuval firmal väljub veok sihtpunkti näiteks iga nädala teisipäeval ja neljapäeval. Ekspediitorile tähendab see, et ta peab oma kahjumi vältimiseks suutma iga nädala teisipäevaks ja neljapäevaks kokku komplekteerida täis autokoorma. Euroopa suurimasse ekspedeerimiskontserni kuuluv Scansped Eesti suudab Eesti suuremate välispartnerriikide hulka kuuluvalt Saksamaalt (ka Itaaliast, Belgiast jm) regulaarselt iga nädal Eestisse tuua ühe osakoormatega auto. Selle taustal pole usutav, et väikese koostööpartnerite võrguga äsja tegevust alustanud ekspediitor üldse regulaarsust tagada suudab. Eranditeks on suurte ekspedeerimiskontsernide Eestisse loodavad tütarfirmad, kes saavad juba sündides emafirmalt kaasa suure agentide ja kontorite võrgustiku.
Vähemalt kolmandikul rahvusvahelisi vedusid teostavatest autoveofirmadest on regulaarvedudeks liiga väike masinapark. Ühe auto rikke korral ei ole neil seda millegagi asendada ja vedu jääb ära. Eelmise aasta andmete kohaselt oli 33,3 protsendil Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni liikmesfirmadest autopargis vaid 1--3 veokit. Ühe autoga firmasid on veoturul ka väljaspool ERAA liikmeskonda.
Ühe auto omanikud pole huvitatud pikaajalisest koostööst. Kõrvalolevas artiklis oma kogemusi jagav OÜ Foorumkaup juhatuse esimees Aivar Minumets kurdab, et on firma üle-eestilise kaupluseketi varustamiseks võtnud kolmel korral kontakti üksiküritajatega. Kuid need proovivad oma vana pakiautoga vaid maksimumi raha teenida, oskamata näha pikemaajalist koostööd. Enda palgal olev mees on mobiilsem ja paindlikum, leiab Minumets.
Väikeste ekspedeerijate pakutav soodne hind ei ole püsiv. Soodne hind võis tekkida tõigast, et väikeekspedeerijal oli õnnestunud enamik veoki koormaruumist maha müüa. Ülejäänud kaubaruumi täitmiseks teeb ta soodsaid pakkumusi. Sarnane situatsioon võib küll korduda, kuid garantiid ei ole. Samuti võib klient sattuda situatsiooni, et tema osakoorem on ainus kaup autol ja tal tuleb ka kogu ülejäänud koormaruum kinni maksta.
Regulaarset transporti vajav klient ei tohi langeda reklaami ohvriks. Regulaarsuse tagavad suured ekspedeerimisfirmad. Väikeekspedeerijalt võib saada vaid ühekordse soodsa hinna.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.10.24, 14:49
Sustinere: toote mõju tuleb jälgida kogu väärtusahelas
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele