• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,84%45 686,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,84%45 686,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • 27.05.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Energia rajab rentaabli raudteeharu

Eesti Energia juhatuse esimees Gunnar Okk teatas, et raudteeprojektiga on juba algust tehtud. «Raudtee efektiivsus on suur ja tasuvustähtaeg lühike,» teatas Okk.
Eesti Energia kütusetranspordi talituse juhataja Rudolf Puks ütles, et ettevõte kavatseb investeerida raudteelõigu rajamisse kuni 80 miljonit krooni. Projekti tasuvusajaks on arvestatud 3--4 aastat. «See on raudtee-ehituses väga lühike aeg,» sõnas Puks.
Uue raudteelõigu kasutuselevõtmine võimaldab Eesti Energial vähendada veokulusid, mille eest seni on tulnud tasuda ASile Eesti Raudtee. «Ma väidan, et põlevkivi vedu saab kolm korda odavamalt korraldada,» sõnas majandusministeeriumi nõunik Arvi Hamburg.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rudolf Puks ütles, et praegu maksab Eesti Energia raudteevedude eest umbes 70 miljonit krooni aastas. «Oleme arvestanud, et saame veetud vähemalt poole odavamalt,» põhjendas ta uue raudteeharu ehitamist.
ASi Eesti Põlevkivi finantsdirektor Vello Tohver ütles, et juba mõni aasta tagasi soovis Eesti Põlevkivi ehitada sama raudteeharu. «Projekt oli valmis ja ehitust sai alustatud, kuid kohalik elanikkond hakkas selle vastu kõvasti protestima,» sõnas Tohver. «Asi pandi siis seisma,» lisas ta.
Tohveri sõnul avaldasid ka keskkonnakaitsjad muret raudtee ehituse üle, kuna raudteelõik oleks läbinud looduskaitseala, kus asuvad Kurtna järved.
Eesti Energia plaanib uue raudteelõigu käivitada 2000. aastal.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele