• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 08.06.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

AMTEL automaksu vastu

Automüüjad ennustavad uute autode müügi kahanemist

Eestis ei ole niivõrd suurt autoostubuumi, et oleks põhjust aktsiisimaksu suurendada, ütles AMTELi juhatuse esimees Jaak Uudla. Tema sõnul pole mõtet autopargi uuenemise protsessi maksudega pidurdada.
Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja asetäitja Lemmi Oro ütles, et uus kõrgem maks puudutab tõenäoliselt eelkõige üle 1,6liitrise kubatuuriga autosid, sest säästva arengu programmi kohaselt tuleb piirata priiskamist kulukate autode näol. Mida uuem ja väiksema kubatuuriga masin, seda madalam maks, lausus Oro. Ta ei kinnitanud, kas maks tuleb juba järgmisel aastal, sest rahandusministeeriumi maksu suurendamise eelnõu saadeti valitsusest tagasi.
AMTELi juhatuse liige ja Mercedestega kaupleva Silber Auto juhatuse esimees Arno Sillati hinnangul ei ole riigil põhjust maksu suurendada, sest kaitsta pole midagi ega kedagi. «Kui riik lihtsalt, ilma tõsisema tagamõtteta hakkab inimestelt maksude abil raha kokku korjama, oleme totalitaarses ühiskonnas. Mina küll siis siin elada ei taha,» ütles Sillat.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Aavisto sõnul on kubatuuri järgi maksustamine halb, sest nii surevad mõned margid Eestis täiesti välja. Maastur on Eesti nigelatel teedel sõitmiseks ideaalne, aga keegi ei hakkaks seda kõrge maksu tõttu ostma, lisas Aavisto.
Praegu on mootorsõiduki aktsiisimaks 1000 krooni pluss 1 kroon ühe kuupsentimeetri kohta. Enam kui kolmeliitrilise mootoriga autode puhul tuleb ühe kuupsentimeetri eest tasuda 3 krooni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele