Automüüjad ennustavad uute autode müügi kahanemist
Eestis ei ole niivõrd suurt autoostubuumi, et oleks põhjust aktsiisimaksu suurendada, ütles AMTELi juhatuse esimees Jaak Uudla. Tema sõnul pole mõtet autopargi uuenemise protsessi maksudega pidurdada.
Rahandusministeeriumi maksupoliitika osakonna juhataja asetäitja Lemmi Oro ütles, et uus kõrgem maks puudutab tõenäoliselt eelkõige üle 1,6liitrise kubatuuriga autosid, sest säästva arengu programmi kohaselt tuleb piirata priiskamist kulukate autode näol. Mida uuem ja väiksema kubatuuriga masin, seda madalam maks, lausus Oro. Ta ei kinnitanud, kas maks tuleb juba järgmisel aastal, sest rahandusministeeriumi maksu suurendamise eelnõu saadeti valitsusest tagasi.
AMTELi juhatuse liige ja Mercedestega kaupleva Silber Auto juhatuse esimees Arno Sillati hinnangul ei ole riigil põhjust maksu suurendada, sest kaitsta pole midagi ega kedagi. «Kui riik lihtsalt, ilma tõsisema tagamõtteta hakkab inimestelt maksude abil raha kokku korjama, oleme totalitaarses ühiskonnas. Mina küll siis siin elada ei taha,» ütles Sillat.
Aavisto sõnul on kubatuuri järgi maksustamine halb, sest nii surevad mõned margid Eestis täiesti välja. Maastur on Eesti nigelatel teedel sõitmiseks ideaalne, aga keegi ei hakkaks seda kõrge maksu tõttu ostma, lisas Aavisto.
Praegu on mootorsõiduki aktsiisimaks 1000 krooni pluss 1 kroon ühe kuupsentimeetri kohta. Enam kui kolmeliitrilise mootoriga autode puhul tuleb ühe kuupsentimeetri eest tasuda 3 krooni.
Seotud lood
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.
Enimloetud
3
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
4
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Hetkel kuum
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
Tagasi Äripäeva esilehele