• OMX Baltic0,2%293,4
  • OMX Riga0,18%912,43
  • OMX Tallinn−0,05%1 961,43
  • OMX Vilnius0,11%1 229,08
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,09%9 236,26
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,35
  • OMX Baltic0,2%293,4
  • OMX Riga0,18%912,43
  • OMX Tallinn−0,05%1 961,43
  • OMX Vilnius0,11%1 229,08
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,09%9 236,26
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,35
  • 22.09.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Bartertehing vähendab veohinda

Pakkudes vedajale Ukrainasse koorma kõrval ka koormat Eestisse tagasi, alaneb ühe suuna veohind vähemalt 3000 krooni võrra.
Peale Venemaa on oma raha devalveerinud ka Ukraina ja sealsed ettevõtted on makseraskustes. Üks võimalus jätkata Ukraina firmadega äritegevust on bartertehingud, Eesti toodangu eest tasuvad ukrainlased oma toodanguga. Peale võimaluse jätkata äritegevust on see variant soodne ka transpordihinnale. Veofirmad on alalises hädas koormate leidmisega Ukrainast Eestisse. Seetõttu arvestavad nad eksportkoorma veohinna sisse ka riski, et Ukrainast tuleb neil tagasi sõita tühjalt. Kui ettevõtja suudab vedajale Ukrainasse koorma kõrval pakkuda ka tagasikoorma, väheneb ühe suuna veohind riskimarginaali võrra.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele