• OMX Baltic0,12%300,38
  • OMX Riga−0,48%888,68
  • OMX Tallinn−0,2%2 064,57
  • OMX Vilnius0,3%1 206,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,14%8 810,7
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,27
  • OMX Baltic0,12%300,38
  • OMX Riga−0,48%888,68
  • OMX Tallinn−0,2%2 064,57
  • OMX Vilnius0,3%1 206,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,14%8 810,7
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,27
  • 13.10.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liikluskindlustus õõnestab seltse

Suurima osa portfellist hõlmab liikluskindlustus Nordikal, ASA Kindlustusel ning Eesti-Varakindlustusel. Kahjusus tähendab nõuete suhet teenitud kindlustuspreemiatesse. Liikluskindlustuse kahjusus on ligi 70 protsenti.
Eesti Kindlustuse finantsdirektor Mart Mägi tunnistas, et kui suure riskiga kindlustusliik võtab valdava osa seltsi portfellist, mõjutab see kahtlemata ka tema majandustulemusi. Samas väitis Mägi, et kahjususe osas ei ole lagi veel saavutatud ning tulevikus võib see suurema riskiga toodete puhul tõusta praeguselt turu keskmiselt 48 protsendilt Lääne-Euroopa 80% tasemele.
Kindlustusseltside liidu direktor Katrin Hanko lisas, et liikluskindlustuse kahjususe kasvule annab hoogu juurde ka pidev autode arvu kasv olukorras, kus liiklustingimused jäävad samaks. Samuti vahetub autopark uuemate ja kallimate vastu, mis nõuab õnnetuse korral suuremaid väljamakseid. Seetõttu peavad suurema riskiga seltsid madalale lastud hinnad üle vaatama, rääkis Hanko.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kahjususe suurenedes peavad seltsid oma praegu 30--45 protsendini ulatuvaid tegevuskulusid kärpima, ütles Mägi. Ta lisas, et kui turu kasvuperioodil on kulud alati suhteliselt kõrged, muutuvad need stabiliseerumise perioodil osaliselt ka ise väiksemaks.
Suurima, 72,7% liikluskindlustuse osaga Nordika Kindlustuse juhatuse liige Jaanus Reisner väitis, et suurtes mahtudes on liikluskindlustus siiski kasumit tootev.
Protsentuaalselt annab suurimat kahjumit varakindlustus, kus tariifid on väga alla lastud, ütles ta. Liikluskindlustus annab tema sõnul väikest kasumit või on nullis. Reisner kinnitas, et liikluskindlustus on ainsa kohustusliku kindlustusliigina seltsi jaoks kõige stabiilsem, sest majandusliku allakäigu juures võib teiste kindlustusliikide osatähtsus oluliselt langeda.
Seesam Kindlustuse pearaamatupidaja Külli Grutop ütles, et Seesamit kaitseb kõrge kahjususe eest varem loodud tasandusreserv. Praegu 11 miljoni kroonini suurune reserv on kogutud väikese kahjususega aastatel, mistõttu tänavune suur kahjutase tulemustele negatiivselt ei mõju.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele