Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Laevafirmadel probleeme jätkub

    Oslo väärtpaberibörsi laevandusindeks, kuhu kuuluvad 63 reederfirma ja offshore'i aktsiad ning mida peetakse maailmas suunda näitavaks, on tänavu kukkunud juba 30 protsenti. Põhjuseks Aasia ja Vene kriisi mõjud laevandusfirmade käekäigule.
    Vaiksel ookeanil tegutsevatel reederitel on raskusi veoste tasakaalustamisega -- kui Aasiast Euroopasse ja Ameerikasse veoseid jätkub, siis tagasisõiduks on lasti raske leida. Üks põhjuseid on seegi, et osa Aasiasse suunduvaid kaubavedusid, kus varem kasutati kuivlasti ja roro-tüüpi aluseid, on üle läinud konteinerveo firmadele.
    Atlandi ookeanil on Põhja-Ameerika ja Euroopa vahelistel liinidel tunda veovõimsuste ülejääki, sest osa laevafirmasid on oma alused Vaikselt ookeanilt Atlandile üle toonud.
    Nii on kuivlastialuste prahitulud tänavu napid, suutes vaevalt katta aluste päevakulusid, kapitalikuludest rääkimata. Palju aluseid on müügis -- nii uute kui vanemate aluste hinnad on aastaga langenud 15--30%. Hinnalangus kajastub omakorda laevafirmade bilansis.
    Mõned suured Skandinaavia laevafirmad on börsil kaotanud 20--50% oma väärtusest. Poole võrra on kahanenud näiteks Norra kruiisilaevafirma RCCLi börsiväärtus, mis kõrghetkel küündis 16 miljardile Norra kroonile.
    Börsianalüütikud peavad probleemseks ka Soome laevafirmade aktsiaid. Põhjus johtub nii firmadest enestest kui kogu ala väljavaadetest. Muu hulgas mõjutab investorite suhtumist tugevnev konkurents Läänemerel.
    Helsingi ja Tallinna vahelisele reidile tuleb järjest uusi tegijaid ning firmad pakuvad üksteise võidu reisijatele aina ahvatlevamaid soodustusi. Konkurentsi lisavad ka maksuvaba kaubanduse lõpetamisest vabanevad võimsused ning Taani ja Rootsi sillaühenduste valmimine.
    Estonia katastroofi järel on Soome laevafirmad kulutanud aluste mereohutuse tõstmiseks ligi sada miljonit Soome marka. Viking Line'ile kuuluva reisiparvlaeva Gabriella laupäevane vööriluugi vigastus ning nädal varem Estline'i Baltic Kristinaga juhtunud samalaadne lugu on uuesti tõstatanud laevade ohutuse küsimuse.
    Soome meresõiduameti korraldusel vaadatakse üle kõik reisiparvlaevade vööri- ning põhikonstruktsioonid, suuremaid ümberehitusi praegu ei kavandata.KL-TS-ÄP
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.