• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 13.04.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tähelepanu hoiab Venemaal pettusest

Kindlustuspraktika näitab, et tihti on just autojuhi ebaõige käitumine mingis situatsioonis toonud vedajale kaasa pretensiooni esitamise kauba omaniku või mõne institutsiooni poolt (näiteks Venemaa tolliorganid), kelle huvisid on kahjustatud.
Põhiliselt jõuavad kindlustusseltsi lahendada juhtumid, kus autojuhti on püütud petta Venemaal tollivormistuse tegemisel. Et veofirma saaks vältida võimalikke kahjusid, peab autojuht tundma ning orienteeruma hästi veodokumentides, saama aru nende sisust ja oskama täita nii CMR-saatelehte kui TIR-vihikut. Tollipettusest hoidumiseks peab autojuht meelde jätma, et saatedokumendid on alusdokument, mille vedaja esindaja (autojuht) peab esitama talle kindlaks määratud tollipunktis tolliformaalsuste täitmiseks tolliametnikule. See tähendab, et autojuht ei tohi mingil juhul anda saatedokumente kas kauba saaja või mõne teise isiku kätte, kes lubab vormistada kõik tollidokumendid nõuetekohaselt.
Harv pole juhus, kus vedaja poole pöördub just kauba saaja Venemaa territooriumil enne masina jõudmist tollipunkti ning pakub mingit võimalust dokumentide kiireks vormistamiseks. Seejärel püüab kiiresti vedajalt kauba maha või ümber laadida ja sellega suhted Eesti vedajaga lõpetada. Juhtub ka, et tollipunkti lähedal või selle väravas, isegi territooriumil, liiguvad isikud, kellel on võltsitud tollitöötaja töötõendid või on tegemist endiste tollitöötajatega, kes võivad kanda ka vastavat vormiriietust. Kõige selle tulemuseks võib sattuda TIR-märkmikku vale või võltsitud tollitempel ning allkiri. Võltsitud tollivormistuse eest on suured sanktsioonid vedajale, millega võib kaasneda ka veofirma veduki arestimine piiril.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autor: Hannes Olbrei

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele