Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Internetiäri neli sisenemispunkti
Kui avad oma äri maailmale internetilehekülje kaudu, siis tekib kindlasti küsimus, kui palju maksab ühe kliendi külastus ja kas leheküljel toimuva võrguliiklusega tuleb kasutatav tehnika toime. Oluline on ka see, kas internetikaubandus hakkab käituma samamoodi kui näiteks seni töötanud telefonimüügi keskus.
Iga päev ilma veebitoeta toob firmale juurde hulga lisakulutusi. Iga päev, mil klientidega peab suhtlema posti või telefoni teel, läheb kulukamaks, kui sama asja Internetis tehes. Alljärgnevalt esitan neli nn sisenemispunkti oma veebiäri alustamiseks.
1. HTML -- kõige õhem lahendus. HTML ehk keel, milles kirjutatakse WWW lehekülgede dokumendid, on dünaamiliste andmebaaside esitamiseks Internetis endiselt kõige levinum. Selle lahendusega ei vaja klient muud kui internetilehitsejat, et WWW lehekülge külastada.
2. Klient/server-lahendus. Teine sisenemispunkt on avaldada veebis materjale, mida kasutatakse vaid firma oma klienditeeninduse süsteemis. Seda lahendust nimetatakse ka ekstranetiks: klientidel on juurdepääs osale firma sisevõrgust. Sealt saavad partnerid ja edasimüüjad näiteks infot, mis pole täiesti avalik (edasimüügihinnad, pressieelsed teated jne), juurdepääs infole on kontrollitav.
3. Java on kiire ja paindlik. Java ehk arvuti arhitektuurist sõltumatu programmeerimiskeel on järgmine samm, millele arenev äriettevõte peab mõtlema hakkama, kui vajab internetilahendusest midagi enamat. Javaga saab luua kliendimasinad ja laiendada äriprotsesse. Javaga saab tagada paindliku lähenemise, pakkudes igaühele personaalselt vajalikku teenust.
4. Veebipõhised infosüsteemid. Viimane tase on ehitada süsteem, mis Interneti kaudu pakub täieliku teeninduse ükskõik millisele kliendile. See lahendus tagab näiteks ostu või äritehingu tegemisel täieliku iseteeninduse, pakub pidevalt muutuvat äriinfot. Selline tase nõuab juba võimsat serverit, mis tuleb toime nii lihtsa veebilehekülje esitamise kui keerulise, andmebaasidega suhtleva klienditeenindussüsteemiga.
Autor: Heikki Kurkinen