Neljaliitrine diiselmootor 7. seeria BMW kapoti all peidab endas 245 hobujõudu, aga töötab vaikselt nagu taskukell.
Diiselmootor ongi põhiline vahe, mis eristab BMW uut 7. seeria autot oma eelkäijatest. Ülejäänud muudatused seisnevad tulede kuju ja turvapatjade arvu muutmises.
Kahe turboga V8 mootor, mida loetakse võimsaimaks sõiduautole mõeldud diiselmootoriks maailmas, tundub igati õnnestunud. Mootori maksimaalne pöördemoment 560 Nm tekib juba vahemikus 1750--2000 p/min, olles seega oluliselt parem bensiinimootori näitajatest.
Kogukas, kaks tonni kaaluv auto rebib end paigalseisust 100kilomeetrise tunnikiiruseni 8,4 sekundiga, surudes sõitja mugavalt istmesse. Jõulise kiirendusega tormab auto üles ka niisugustest tõusudest, milliseid Eestimaal ei leidugi. Kilomeetri läbimiseks paigaltstardist kulub alla poole minuti.
Auto maksimaalkiiruseks lubavad tootjad 242 kilomeetrit tunnis. Vaevalt, et Eestis niipea sellise kiirusega sõita lubatakse, katsesõidul Saksamaa kiirteedel pressisid Eestimaa mehed autost aga vaevata välja üle 200 kilomeetri tunnis.
Mõnusalt erksaks ja manööverdamisvõimeliseks jäi auto ka suurel kiirusel. Hea kiirendus teeb BMW vaatamata automaatkäigukasti tõttu tekkivale väikesele viivitusele gaasi andmise ja edasitormamise vahel usaldusväärseks ka möödasõitudel.
Neile, kes ainult automaatkäigukastiga ei lepi, on loodud võimalus mängida käigukangiga ja lükata näiteks enne raevuka möödasõidu alustamist sisse kolmas käik.
Pannes mootori võimed proovile suurel kiirusel, võib olla kindel, et vajadusel saab sõiduhoo ruttu maha pidurdada. Pidurduskontrollisüsteem annab vajadusel piduritele jõudu juurde, samuti jaotab pidurdusjõudu rataste vahel.
Parajalt laiad rehvid (235/60 R 16) hoiavad autot kuulekalt teel, lisaks rakendub vajadusel stabiilsuskontrollisüsteem (DSC). Manööverdamise muudavad mugavamaks suure auto kohta väike pöörderaadius ja parkimiskontrolliseade (PDC), mis takistustest piiksumisega teatab.
Kütust ei kuluta auto mootori mahtu arvestades palju. BMW 740d tarbib mõistliku sõidukiiruse juures keskmiselt 10 liitrit kütust, kusjuures linnasõidul kulub kütust poole rohkem kui maanteel.
Diiselmootoriga auto turuletoomisel on BMW saavutanud väikese edumaa oma suurimate konkurentide Mercedese ja Audi ees, kes oma mootorit pakuvad järgmisest aastast.
Eestis saab uut diiselmootoriga BMWd tellida juba sellel kuul. Auto hind ei tule üleliia madal, ka standardvarustusega auto puhul ületab see miljoni piiri. See aga tähendab juba stereosüsteemi, väärispuiduga disainitud salongi, kliimaseadet, reversseeruvaid põrkeraudu.
Siiski mahub autole lisavarustust, nagu topeltklaasid taga ja külgedel, elektriline tagakardin ja mehaanilised küljekardinad, automaatselt tumenevad peeglid, istmete seljatugede kumeruste reguleerimine ja veel terve lehekülje jagu rohkem või vähem luksuslikke detaile. Vahest praktilisim neist on automaatne tagaluugi avaja, seda eriti talvel või poriste ilmadega.
Kuigi suur auto on piisavalt ruumikas, võivad paksema rahakotiga autonautijad osta ka pikendatud kerega BMW. See võiks olla omaette eesmärk neile, kes auto tagaistmel sõitmiseks ostavadki.