Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Diiselmootor peitis oma mürina

    Neljaliitrine diiselmootor 7. seeria BMW kapoti all peidab endas 245 hobujõudu, aga töötab vaikselt nagu taskukell.
    Diiselmootor ongi põhiline vahe, mis eristab BMW uut 7. seeria autot oma eelkäijatest. Ülejäänud muudatused seisnevad tulede kuju ja turvapatjade arvu muutmises.
    Kahe turboga V8 mootor, mida loetakse võimsaimaks sõiduautole mõeldud diiselmootoriks maailmas, tundub igati õnnestunud. Mootori maksimaalne pöördemoment 560 Nm tekib juba vahemikus 1750--2000 p/min, olles seega oluliselt parem bensiinimootori näitajatest.
    Kogukas, kaks tonni kaaluv auto rebib end paigalseisust 100kilomeetrise tunnikiiruseni 8,4 sekundiga, surudes sõitja mugavalt istmesse. Jõulise kiirendusega tormab auto üles ka niisugustest tõusudest, milliseid Eestimaal ei leidugi. Kilomeetri läbimiseks paigaltstardist kulub alla poole minuti.
    Auto maksimaalkiiruseks lubavad tootjad 242 kilomeetrit tunnis. Vaevalt, et Eestis niipea sellise kiirusega sõita lubatakse, katsesõidul Saksamaa kiirteedel pressisid Eestimaa mehed autost aga vaevata välja üle 200 kilomeetri tunnis.
    Mõnusalt erksaks ja manööverdamisvõimeliseks jäi auto ka suurel kiirusel. Hea kiirendus teeb BMW vaatamata automaatkäigukasti tõttu tekkivale väikesele viivitusele gaasi andmise ja edasitormamise vahel usaldusväärseks ka möödasõitudel.
    Neile, kes ainult automaatkäigukastiga ei lepi, on loodud võimalus mängida käigukangiga ja lükata näiteks enne raevuka möödasõidu alustamist sisse kolmas käik.
    Pannes mootori võimed proovile suurel kiirusel, võib olla kindel, et vajadusel saab sõiduhoo ruttu maha pidurdada. Pidurduskontrollisüsteem annab vajadusel piduritele jõudu juurde, samuti jaotab pidurdusjõudu rataste vahel.
    Parajalt laiad rehvid (235/60 R 16) hoiavad autot kuulekalt teel, lisaks rakendub vajadusel stabiilsuskontrollisüsteem (DSC). Manööverdamise muudavad mugavamaks suure auto kohta väike pöörderaadius ja parkimiskontrolliseade (PDC), mis takistustest piiksumisega teatab.
    Kütust ei kuluta auto mootori mahtu arvestades palju. BMW 740d tarbib mõistliku sõidukiiruse juures keskmiselt 10 liitrit kütust, kusjuures linnasõidul kulub kütust poole rohkem kui maanteel.
    Diiselmootoriga auto turuletoomisel on BMW saavutanud väikese edumaa oma suurimate konkurentide Mercedese ja Audi ees, kes oma mootorit pakuvad järgmisest aastast.
    Eestis saab uut diiselmootoriga BMWd tellida juba sellel kuul. Auto hind ei tule üleliia madal, ka standardvarustusega auto puhul ületab see miljoni piiri. See aga tähendab juba stereosüsteemi, väärispuiduga disainitud salongi, kliimaseadet, reversseeruvaid põrkeraudu.
    Siiski mahub autole lisavarustust, nagu topeltklaasid taga ja külgedel, elektriline tagakardin ja mehaanilised küljekardinad, automaatselt tumenevad peeglid, istmete seljatugede kumeruste reguleerimine ja veel terve lehekülje jagu rohkem või vähem luksuslikke detaile. Vahest praktilisim neist on automaatne tagaluugi avaja, seda eriti talvel või poriste ilmadega.
    Kuigi suur auto on piisavalt ruumikas, võivad paksema rahakotiga autonautijad osta ka pikendatud kerega BMW. See võiks olla omaette eesmärk neile, kes auto tagaistmel sõitmiseks ostavadki.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.