• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,24%39 715,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,24%39 715,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 01.06.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Algaja investeering logistikasse on vale

Algaja kauba maaletooja tellib algatuseks välismaalt autokoorma täie kaupa. Rendib või ostab selle kauba ladustamiseks laopinna ning kui äritegevuse alustamiseks on raha väga laialt kätte sattunud, investeerib ka mõnda kasutatud kaubikusse, millega oma kaupa ise laiali vedada.
Äri alustades peab alalistesse logistilistesse vahenditesse investeerima võimalikult vähe.
Omades vähem vara, on äri ebaõnnestudes kaotused väiksemad. Enamik uutest äriprojektidest paraku ebaõnnestuvad. Mida vähem on soetatud kinnisvara ja autosid, seda vähem jääb algaja ettevõtja raha pankrotivara alla.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kaupa tuleb tellida paar alust korraga. Täisautokoorma vedu on küll odavam kui sama koguse kauba väikestes osades transportimine, kuid täisautokoorem on väga suur kogus (24 tonni või üle 80 m³) ja kui turu vastuvõtlikkus uue kauba suhtes pole teada, võtab kauba tellija mõttetu riski panna oma raha kauba alla, mida turg ei osta. Peale selle on autokoormat raske korraga müüki paisata, mistõttu lisanduvad suured laokulud ning laos seisva kauba all on kinni käibevahendid, mille abil võiks hoopis suurendada kauba sortimenti.
Algajale müügifirmale on lahendus kogu logistiline pakett ühelt logistikafirmalt osta. Kaupa tuuakse Eestisse paar aluse täit. See paigutatakse logistikafirma lattu. Kui müügifirma jõuab kellegagi kokkuleppele kauba müügis, annab ta korraldused logistikafirmale, kes komplekteerib saadetise ja viib selle nõutud aadressile. Müügifirma saab tegeleda müügiga ega pea siduma oma kapitali laoinventari ja transpordivahenditega.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele