• OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,07%5 659,91
  • DOW 30−0,29%41 249,38
  • Nasdaq 0,00%17 928,92
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,07%5 659,91
  • DOW 30−0,29%41 249,38
  • Nasdaq 0,00%17 928,92
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • 01.06.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Algaja investeering logistikasse on vale

Algaja kauba maaletooja tellib algatuseks välismaalt autokoorma täie kaupa. Rendib või ostab selle kauba ladustamiseks laopinna ning kui äritegevuse alustamiseks on raha väga laialt kätte sattunud, investeerib ka mõnda kasutatud kaubikusse, millega oma kaupa ise laiali vedada.
Äri alustades peab alalistesse logistilistesse vahenditesse investeerima võimalikult vähe.
Omades vähem vara, on äri ebaõnnestudes kaotused väiksemad. Enamik uutest äriprojektidest paraku ebaõnnestuvad. Mida vähem on soetatud kinnisvara ja autosid, seda vähem jääb algaja ettevõtja raha pankrotivara alla.
Kaupa tuleb tellida paar alust korraga. Täisautokoorma vedu on küll odavam kui sama koguse kauba väikestes osades transportimine, kuid täisautokoorem on väga suur kogus (24 tonni või üle 80 m³) ja kui turu vastuvõtlikkus uue kauba suhtes pole teada, võtab kauba tellija mõttetu riski panna oma raha kauba alla, mida turg ei osta. Peale selle on autokoormat raske korraga müüki paisata, mistõttu lisanduvad suured laokulud ning laos seisva kauba all on kinni käibevahendid, mille abil võiks hoopis suurendada kauba sortimenti.
Algajale müügifirmale on lahendus kogu logistiline pakett ühelt logistikafirmalt osta. Kaupa tuuakse Eestisse paar aluse täit. See paigutatakse logistikafirma lattu. Kui müügifirma jõuab kellegagi kokkuleppele kauba müügis, annab ta korraldused logistikafirmale, kes komplekteerib saadetise ja viib selle nõutud aadressile. Müügifirma saab tegeleda müügiga ega pea siduma oma kapitali laoinventari ja transpordivahenditega.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele