Tööinspektsioon kontrollib transpordifirmades töö- ja puhkeajast kinnipidamist ning teeb sadu ettekirjutusi. Firmad tembeldavad nendele etteheidetud rikkumised väljamõeldisteks -- tööinspektsioon ei kujuta neile ohtu, sest olulisi karistusi ei järgne.
Tunnen teedel liiklemisel hirmu, sest oht, et mõni ületöötamisest väsinud veoautojuht mind vigaseks või surnuks sõidab, on suur.
Eesti teed on täis lubatud tööajast kauem rooli keeravaid autojuhte. Tööinspektsioon avastas 103 ettevõtet kontrollides 570 töö- ja puhkeaja seaduse rikkumist. Tõenäoliselt on rikkumisi ca kümme korda enam, sest kontrollitud ettevõtted moodustavad kõigist transpordifirmadest ligi kümnendiku. Osad rikkumised on kindlasti bürokraatlikud, st seotud tööaja arvestuse korraldamatusega. Oluline osa rikkumistest kandub aga maanteedele, sest autojuhtide tööpäevad on lubatust pikemad.
Praegune seadustik laseb üleväsinud autojuhi teele. Põhikohaga töötades on juhil lubatud aastas teha 200 ületundi. Kohakaasluse alusel töötades võib ületundide arv ainuüksi nädalas olla 60. Üksikisikust ettevõtja kohta ei kehti üldse mingid reeglid, tema võib 24 tundi ööpäevas rooli keerata.
Olukord paraneb ehk uuel aastal, kui Eestis hakkab kehtima uus mootorsõiduki juhi töö- ja puhkeaja korralduse eeskiri. Uues eeskirjas on paigas autojuhi lubatud järjestikune tööaeg. Samuti teeb uus eeskiri kõikidele veokitele kohustuslikuks sõidumeeriku paigaldamise, mis mõõdab autojuhi tööaega. Sellest on kasu vaid juhul, kui politsei sõidumeeriku olemasolu kontrollima hakkab ja tööinspektsioon ka meeriku salvestusi korrektselt kontrollib ning tõestatud rikkumisi karistatakse -- kui vaja, siis ka välisvedude litsentsi äravõtmisega.