• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mida tähendab Autolivi tulek Norma väikeaktsionäridele?

    Minu meelest on tegemist standardjuhuga -- strateegilise investori tulek Eesti firmasse on praegu meie majandusele väga tüüpiline. Tähelepanu äratab see lihtsalt seetõttu, et ettevõtteid polegi nii väga palju üle võetud.
    Kui rootslased piirduvad kavatsuste protokollis väljakäidud osalusega, siis on see väikeaktsionäridele soodus, kui on olemas üks tugev omanik. Nende ambitsioonid võivad olla ka suuremad. Seda silmas pidades peaksid väikeinvestorid olema väga tähelepanelikud, et mitte sattuda samasse situatsiooni nagu Rakvere Lihakombinaadi aktsionärid. Kuid olukorras, kus Autoliv ei taha absoluutset enamust, mängib suurt rolli teadmine, et ettevõttel on kindel, tugev põhiomanik väljastpoolt.
    Samahästi kui tõmmata paralleele Rakvere Lihakombinaadiga võib tõmmata paralleele ka Hansapanga ning Ühispangaga.
    See on hea uudis. Ma olin juba paar aastat tagasi veendunud, et strateegilise investori tulek oleks positiivne. Kui see kavatsus nüüd ka teoks saab, siis on see kõigile asjaosalistele kasulik, nii praegustele kui tulevastele suuromanikele ja väikeaktsionäridele. Kindlasti oleks see hea Norma töötajatele. Autolivi edu on kindlasti selles, et Eesti tööjõud on odavam. Tuues töö siia, saavad meie inimesed tööd, siin makstakse makse ja tooted on turul konkurentsivõimelisemad, sest tööjõu osa tootmises on optimaalne. See lükkab kõrvale nii Swedish Matchi kui Ruokatalo stsenaariumid.
    Mul ei ole mingit siseinfot, ma tean vaid tausta ning ausalt öeldes mina ootasin seda sõnumit juba ammu.
    Kuni Autoliv ei ole seda 50% omandanud, on sellistest probleemidest rääkida väga ennatlik, sest Norma on juba aastate vältel väga palju lubanud ja väga vähe täitnud. Ma ei usu ühtki Norma sõna enne, kui selle taga pole juriidiliselt kinnitatud tehingut. Praegu on tegemist kavatsuste protokolliga, kus ei ole määratletud isegi täpset osalust, aktsia hinda. See on põhjus, miks ma suhtun sellisesse projekti äärmise skeptitsismiga.
    Pakutud analoogia Rakvere Lihakombinaadiga on mõistetav. Kui Autoliv omandab olulise osaluse, ja ma usun, et ta teeb seda, siis hakkab kõik sõltuma sellest, kuidas ostutehing on planeeritud. Kui see on kavatsetud teha nii, nagu tegi Ruokatalo Rakvere Lihakombinaadi puhul, et ta saab osaluse kätte üksikute suuremate osanike käest, siis jääb väikeinvestori roll kindlasti suhteliselt nutuseks. Ma arvan, et nii võib see ka juhtuda, sest kindlasti ei teki seal sellist situatsiooni nagu Hansapanga aktsiaga möödunud suvel. Kuid kõige tõenäolisem on paraku Swedish Matchi stsenaarium, arvestades seda, mis on Norma Grupi PRi reaalne taust.
    Aga muidugi võib kõik hästi minna.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Tegelikult oleme me eriolukorras – käitugem siis vastavalt
Meile on jäetud praeguses koroonakriisis suhteliselt palju vabadust, kuid kui me sellega paremini ümber käima ei hakka, siis võib-olla mitte lõpmatuseni, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Meile on jäetud praeguses koroonakriisis suhteliselt palju vabadust, kuid kui me sellega paremini ümber käima ei hakka, siis võib-olla mitte lõpmatuseni, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones lõpetas nädala ajaloolise tipptulemusega
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Riik viib lennufirmad ühe tiiva alla
Valitsus andis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile heakskiidu alustada ettevalmistusi uue lennunduskontserni loomiseks, mis ühendab Nordica, Regional Jeti (ärinimi Xfly) ja Transpordi Varahalduse ühe katuse alla.
Valitsus andis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile heakskiidu alustada ettevalmistusi uue lennunduskontserni loomiseks, mis ühendab Nordica, Regional Jeti (ärinimi Xfly) ja Transpordi Varahalduse ühe katuse alla.
Euroopa liidrid annavad Poolale viimase võimaluse
Poola peaminister Mateusz Morawiecki saabus täna Brüsselisse kaitsma oma riigi justiitsreforme, kuid võib homme Euroopa Liidu tippkohtumiselt lahkuda trahvide ning kohtukutsega.
Poola peaminister Mateusz Morawiecki saabus täna Brüsselisse kaitsma oma riigi justiitsreforme, kuid võib homme Euroopa Liidu tippkohtumiselt lahkuda trahvide ning kohtukutsega.