Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Daewoo jätkab Poolas tootmist
«Koreas toimuv ei ole mõjutanud Daewoo tegevust Poolas. Võtame Poola pankadest laenu ja maksame regulaarselt tagasi,» ütles Daewoo pressiesindaja Poolas.
1998. aastal ulatus Daewoo kasum Poolas 41 miljonile zlotile (10 miljonit eurot) ning selle aasta esimesel poolaastal 31 miljonile zlotile.
Poolasse oli 1998. aasta lõpuks investeeritud 1,02 miljardit dollarit ning aastaks 2001 on Daewool plaanis investeerida veel 1,5 miljardit dollarit. Daewoo on tõusnud Poolas Itaalia Fiati järel teiseks suuremaks autotootjaks. Aasta esimese kuue kuuga müüdi 85 000 sõidukit.
Konglomeraat ise, mille arvele langeb umbes viis protsenti Lõuna-Korea majandusest, vangub praegu pankroti äärel. Firma võlgneb välismaa pankadele ca 9,9 miljardit dollarit ning kodumaistele kreeditoridele 40,6 miljardit dollarit. Võlgade teenindamiseks hiljuti saadud kiirlaen ning osa kohustuste pikendamine on andnud Daewoole pisut hingamisruumi.
Statistika näitab, et Poola autoturg kasvas esimesel poolaastal mullusega võrreldes 2,3 protsenti ning et on tõusnud Euroopas suuruselt seitsmendale kohale. Esimese poolaasta automüük ulatus rekordilise 322 200 sõidukini.
Juhtiv mark oli Fiat, mida müüdi 92 100 sõidukit ning mis moodustab turust 28,5 protsenti. Järgnes Daewoo 85 500 sõiduki ja 26,6 protsendiga. Kolmandal kohal oli USA General Motors 8,9 protsendiga. Volkswageni gruppi kuuluv T?ehhi ?koda hoiab enda käes 6,8 protsenti turust, Prantsuse Renault'l on 5,0 ja USA Fordil 4,7 protsenti turust.
Autor: ÄP