• OMX Baltic−0,49%299,81
  • OMX Riga−0,19%891,79
  • OMX Tallinn−0,23%2 063,95
  • OMX Vilnius0,32%1 203,4
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,37%8 807,56
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,13
  • OMX Baltic−0,49%299,81
  • OMX Riga−0,19%891,79
  • OMX Tallinn−0,23%2 063,95
  • OMX Vilnius0,32%1 203,4
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,37%8 807,56
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,13
  • 28.07.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Daewoo jätkab Poolas tootmist

«Koreas toimuv ei ole mõjutanud Daewoo tegevust Poolas. Võtame Poola pankadest laenu ja maksame regulaarselt tagasi,» ütles Daewoo pressiesindaja Poolas.
1998. aastal ulatus Daewoo kasum Poolas 41 miljonile zlotile (10 miljonit eurot) ning selle aasta esimesel poolaastal 31 miljonile zlotile.
Poolasse oli 1998. aasta lõpuks investeeritud 1,02 miljardit dollarit ning aastaks 2001 on Daewool plaanis investeerida veel 1,5 miljardit dollarit. Daewoo on tõusnud Poolas Itaalia Fiati järel teiseks suuremaks autotootjaks. Aasta esimese kuue kuuga müüdi 85 000 sõidukit.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Konglomeraat ise, mille arvele langeb umbes viis protsenti Lõuna-Korea majandusest, vangub praegu pankroti äärel. Firma võlgneb välismaa pankadele ca 9,9 miljardit dollarit ning kodumaistele kreeditoridele 40,6 miljardit dollarit. Võlgade teenindamiseks hiljuti saadud kiirlaen ning osa kohustuste pikendamine on andnud Daewoole pisut hingamisruumi.
Statistika näitab, et Poola autoturg kasvas esimesel poolaastal mullusega võrreldes 2,3 protsenti ning et on tõusnud Euroopas suuruselt seitsmendale kohale. Esimese poolaasta automüük ulatus rekordilise 322 200 sõidukini.
Juhtiv mark oli Fiat, mida müüdi 92 100 sõidukit ning mis moodustab turust 28,5 protsenti. Järgnes Daewoo 85 500 sõiduki ja 26,6 protsendiga. Kolmandal kohal oli USA General Motors 8,9 protsendiga. Volkswageni gruppi kuuluv T?ehhi ?koda hoiab enda käes 6,8 protsenti turust, Prantsuse Renault'l on 5,0 ja USA Fordil 4,7 protsenti turust.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele