Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistika areng sõltub koolitusest

    Juhtide ja spetsialistide arusaamad logistika tähtsusest ettevõttes ei lange sageli kokku.
    Enamik Eesti firmajuhte nõustub väitega, et suureneb logistika osakaal konkurentsis püsimise olulise osana. Probleeme tekitab paljudes firmades see, mida peaks logistika arendamiseks ette võtma -- mis valdkonnad üldse kuuluvad logistika alla, millised probleemid tuleks eelkõige lahendada, kui palju peaks ettevõttes sellele ressursse eraldama jne.
    Mitmed ettevõtted pole rahul logistikaalase koolituse praeguse tasemega Eestis.
    AS Vipex pole nii suur ettevõte, et oleks vaja eraldi logistikaosakonda. Tööl on üks logistik, kelle vastutusvaldkonda jääb peale logistiliste küsimuste ka teisi töökohustusi.
    Käesoleval hetkel on suurim probleem logistilises ketis seotud kauba vedajatega -- nende usaldusväärsus, ajast kinnipidamine jne on enamiku logistiliste probleemide põhjuseks. Seetõttu on tulnud ette ka kaupa vedavate firmade vahetust.
    Eestis on praegu küllalt raske leida pädevat koolitusfirmat, kes oskaks käsitleda kõiki logistilisi küsimusi.
    Tiheneva konkurentsi tingimustes on logistika osakaal muutumas üha tähtsamaks. Seetõttu tuleb hoolikalt püüda vältida eksimusi selles vallas.
    Eestis on praegusel ajal päris raske leida praktilist logistikaalast koolitust. On olemas küll mitmed teoreetilised programmid, aga suhteliselt vähe on võimalik saada erialast koolitust.
    Meie ettevõtte töötajad on palju logistikaalaseid teadmisi saanud omanikfirmat külastades.
    Kuna kõik lähiriigid on küllalt erinevad, ei saa ühtegi mudelit üks ühele kopeerida. Head logistikaalased lahendused tuleb kohandada Eesti oludele.
    Eesti omapäraks on see, et meil on väga erineva tasemega kliendid. Kuni selle aasta aprillini oli suhteliselt suur hulk sularahakliente. Nende arvestuspõhimõtted, raamatupidamine ja arusaamised dokumentidest olid kesisel järjel.
    Teiselt poolt on meie ettevõttel olemas ka oma arengult maailmatasemel kliendid ning seetõttu tuleb meil oma tegutsemises olla väga paindlik, et arvestada kogu klientide skaalaga.
    Kahetsusväärselt suur osa kaubandus- ja tööstusettevõtetest ei mõista logistika terviklikkust ega näe oma kohta logistilises väärtusahelas.
    Segane on terminoloogia ja logistika all peetakse tihti silmas kaupade transporti. Ei osata ka arvutada logistika tervikkulusid ning tehakse seetõttu valesid tarne-, ladustamis- ja tootmisotsuseid. Logistikasüsteemide väljatöötamiseks eraldatakse liiga vähe ressursse.
    Euroopa Liidu standardiseerimisorgan on heaks kiitnud määratluse, mille kohaselt logistika on materjalivoo liikumise korraldamine, planeerimine ja kontroll, mis algab toote kavandamisest, jõuab hankimise kaudu tootmiseni ja lõpeb kauba müügiga lõpptarbijale, rahuldades tema vajadused võimalikult väikeste kulutustega.
    Erinevate definitsioonide resümeena võib esitada nn seitsme õ põhimõtte: logistika tagab, et õige kaup on õigele kliendile kättesaadav õigel ajal, õiges koguses, õigel kujul, õiges kohas ja õige hinnaga. Pärast terminoloogias ja põhimõtetes kokku leppimist saab kitsaskohtasid kergemini paigata ja ennast logistikavaldkonnas arendada.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.