Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sponsorid loobunud emotsioonidest
Sündmuste sponsorid teevad üha vähem viimase hetke otsuseid, pigem plaanitakse koostööd aasta ette.
Ettevõte saab oma turunduslike eesmärkide saavutamiseks kasutada väga hästi massiürituste pakutavaid võimalusi. Emori suunajuht Aivar Voog ütleb, et massiürituste spondeerimise ning loovate müügiedendusvõtete aktiivse kasutamisega on näiteks võimalik efektiivselt tutvustada oma firma või toote kaubamärki ja luua positiivseid seoseid potentsiaalsete tarbijate mälus.
Enamik ürituste sponsoreid on hakanud mõtlema sellele, kui palju firmale tagasi tuleb.
Meie oleme näiteks läinud valivamaks, ei tee enam viimase hetke otsuseid, mis on üldjuhul olnud ajendatud sündmuste korraldajate ettepanekutest. Järgmise aasta sponsorlust plaanime ette juba sügisel või varatalvel.
Tegelikult ei saakski nimetada näiteks õlle ainumüügiõigust ühel üritusel sponsorluseks, see on pigem juba äritehing.
Kuigi kontsertidest osa võtta soovijate arv suureneb, kasvab ka kontsertide arv. Tulemusena üritusi eraldi vaadeldes selgub, et vaatajaid-kuulajaid on vähem.
Sponsoreid üritustele on varasemaga võrreldes ühest küljest lihtsam saada, teisalt raskem.
Raskeks teeb sponsorite saamise majandusolukord. Samas kui varem otsustati raha eraldamine üldjuhul emotsiooni põhjal, siis täna tugineb see argumentidele ja analüüsile.
Sponsorid soovivad üritusel osalemisega saavutada kindla eesmärgi.
Selleks, et üritustel reklaamimine 100% tasuks, tuleb lisaks korraldajatele eraldatud summale arvestada eelarvesse raha ka üritusel aktiivse reklaamitegevuse läbiviimiseks (reklaammaterjalid, mängud jne).