• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 31.08.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sponsorid loobunud emotsioonidest

Sündmuste sponsorid teevad üha vähem viimase hetke otsuseid, pigem plaanitakse koostööd aasta ette.
Ettevõte saab oma turunduslike eesmärkide saavutamiseks kasutada väga hästi massiürituste pakutavaid võimalusi. Emori suunajuht Aivar Voog ütleb, et massiürituste spondeerimise ning loovate müügiedendusvõtete aktiivse kasutamisega on näiteks võimalik efektiivselt tutvustada oma firma või toote kaubamärki ja luua positiivseid seoseid potentsiaalsete tarbijate mälus.
Enamik ürituste sponsoreid on hakanud mõtlema sellele, kui palju firmale tagasi tuleb.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Meie oleme näiteks läinud valivamaks, ei tee enam viimase hetke otsuseid, mis on üldjuhul olnud ajendatud sündmuste korraldajate ettepanekutest. Järgmise aasta sponsorlust plaanime ette juba sügisel või varatalvel.
Tegelikult ei saakski nimetada näiteks õlle ainumüügiõigust ühel üritusel sponsorluseks, see on pigem juba äritehing.
Kuigi kontsertidest osa võtta soovijate arv suureneb, kasvab ka kontsertide arv. Tulemusena üritusi eraldi vaadeldes selgub, et vaatajaid-kuulajaid on vähem.
Sponsoreid üritustele on varasemaga võrreldes ühest küljest lihtsam saada, teisalt raskem.
Raskeks teeb sponsorite saamise majandusolukord. Samas kui varem otsustati raha eraldamine üldjuhul emotsiooni põhjal, siis täna tugineb see argumentidele ja analüüsile.
Sponsorid soovivad üritusel osalemisega saavutada kindla eesmärgi.
Selleks, et üritustel reklaamimine 100% tasuks, tuleb lisaks korraldajatele eraldatud summale arvestada eelarvesse raha ka üritusel aktiivse reklaamitegevuse läbiviimiseks (reklaammaterjalid, mängud jne).

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele