Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tekib Euroopa suurim jaemüüja
Prantsuse kaubandusfirmasid ajendas ühinema hirm maailma suurima, USA Wal-Marti ees, mis on juba ära ostnud kaks Saksa kaubamajaketti ja äsja omandas Briti Asda.
Nii Carrefour kui ka Promodes on veendunud, et Wal-Martile suudavad nad vastu seista ainult koos. «Kõik kaubandusfirmad on hakanud palavikuliselt mõtlema sellele, kuidas suuta konkureerida Wal-Martiga, mis on Euroopa jaekaubanduses andnud firmadele täiesti uued mõõtmed,» ütles Carrefouri juhatuse esimees Daniel Bernard.
Carrefourile ja Promodes'le kuulub 9000 kauplust, mille 240 000 töötajast 110 000 töötab Prantsusmaal. Nende turuväärtus on 720 mld Eesti krooni ja müügikäive on 735 mld krooni, mis jääb enam kui kaks korda alla Wal-Martile.
Carrefour finantseerib ostu omaenese aktsiatega: Promodes' aktsionärid saavad iga Promodes' aktsia vastu kuus Carrefouri aktsiat.
85% uue firma kauplustest asub Euroopas ning ta tõuseb turuliidriks Prantsusmaal, Hispaanias, Belgias, Kreekas ja Portugalis ja teiseks Itaalias.
Euroopa ühisraha euro käibeletulek on tekitanud Euroopa jaekaubanduses suuri struktuurimuudatusi. Euroopa suuruselt kolmas kaubandusfirma, Hollandi Ahold valmistus tegema vaenulikku pakkumist Carrefourile ja Prantsuse kolmandale, Casinole, olles mullu kosinud Promodes'd.
Saksa Metro, mille müük jääb mõne miljardi võrra alla Carrefourile/Promodes'le, peaks peagi jälle troonile tagasi tõusma, sest ta kavatseb mitut ostu. Enamik suuri Euroopa kaubandusfirmasid ootab murelikult, mida Wal-Mart järgmisena Euroopas kavandab.
Autor: ÄP