• OMX Baltic0,32%300,97
  • OMX Riga0,26%895,3
  • OMX Tallinn0,23%2 073,4
  • OMX Vilnius0,61%1 209,83
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,39
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • OMX Baltic0,32%300,97
  • OMX Riga0,26%895,3
  • OMX Tallinn0,23%2 073,4
  • OMX Vilnius0,61%1 209,83
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,39
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • 01.10.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

September ehmatas ettevõtjaid

Suhteliselt sündmustevaeses septembris kõige enam vastukaja tekitanud uudise tõi avalikkuse ette rahandusministeerium. Enamik ettevõtjaid on soetanud endale sõidukid just kasutusrendiga ja 18protsendilise käibemaksu lisandumine praegusele kuumaksule tõstab maksukoormust märgatavalt.
Ühest küljest on rahandusministeeriumil õigus -- tõepoolest märkimisväärne on autode osakaal, mille inimesed on soetanud justkui endale, aga mis paberite järgi kuuluvad firmale. Riigil jääb saamata kenake hulk raha, sest eks igaüks vaata, kuidas odavamalt saada. Petturiks ei nimeta sealjuures end keegi, pigem kavalpeaks, kes on osanud riigi jäetud tühimikku ära kasutada.
Nüüd tahab riik selle augu kinni mätsida. Kas seda peab aga tegema nii, et kannatavad ka ausad ettevõtjad, on iseküsimus. See pole nende probleem, et riik ei suuda maksupettureid kontrolli alla saada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Aga kui ikka kuidagi ei suudeta tööautosid nn eramasinatest eraldada, siis vähemalt väikekaubikute eraldamine sõiduautost ei tohiks mingi probleem olla. Tarbesõidukit vaevalt keegi endale isklikuks otstarbeks on soetanud ja selliselt käibemaksu nõudmine oleks küll ilmne liialdus.
Samas, tegemist on eelnõuga ning lõplike otsuste vastuvõtmine seisab alles ees.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele