Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Viiendik juhte jalameesteks

    ASi BAKT Kaubandus tehtud kontrolli käigus selgus, et täiesti korras akuga sõidab ringi vaid 43 protsenti autodest, iga viies autojuht võib jääda aga esimeste külmadega päris jalameheks.
    Soovides hoiatada autoomanikke enne külmade saabumist selle eest, et targem on aku välja vahetada enne, kui peab hommikul sundkorras bussiga tööle sõitma, korraldas AS BAKT Kaubandus Haapsalus, Rakveres, Raplas ja Paides akutesti. Selle käigus kontrolliti bensiinijaama tankima tulnud masinatel akude ja generaatorite korrasolekut. Kolme esimese linna bensiinijaamades jõudsid testijad üle vaadata 119 sõidukit, millest vaid 51-l oli aku täiesti korras. 26 masinal oli aku nii läbi, et esimeste külmadega ei suuda need tõenäoliselt enam autot käivitada, ülejäänud 42 sõitsid ringi akudega, mis võivad kevadeni vastu pidada, kuid võivad sama hästi keset talve üles ütelda.
    Akusid testiti uue Boschi testeri abil, mis on teadaolevalt ainus Eestis. Tester andis seisva mootoriga auto aku klemmidele viieks sekundiks peale koormuse ja mõõtis seejärel akusse järele jäänud ressursi. «Tester tundis ära ka selle, kui aku oli korras, aga lihtsalt laadimata,» kinnitas testi eestvedaja, ASi BAKT Kaubandus müügijuht Kaupo Kallaste.
    Sama testeriga tehti kindlaks ka generaatori korrasolek ja selles osas oli Kallaste sõnul pilt tunduvalt parem. Tühikäigul töötava auto generaatorile lülitati pärast ühtlase väljundpinge teket peale maksimaalne koormus (kõik tuled, ventilatsioon jms) ja seejärel generaatori väljundpinget mõõtes näitas tester, kas dioodiblokk on korras või mitte ja kas akule antav vool vastab nõuetele. Selgus, et 17 autol oli väljundpinge liiga madal, kahel liiga kõrge, ülejäänutel jäi see normi piiresse. «Loomulikult ei ole võimalik generaatorit selle testeriga täielikult testida, selleks tuleb ta maha keerata ja panna vastavasse kontrollpinki,» nentis Kallaste. «Mingi pildi see aga siiski annab.»
    Testi tulemused räägivad ise enda eest ning seetõttu tasuks iga vanema auto omanikul enne talve käia läbi teenindusest ja lasta aku üle kontrollida.
    Kui on tegemist vanema akuga, millel on peal korgid, siis tasub aeg-ajalt heita pilk aku sisemusse ja kontrollida, kas plaatide kohal on näha vedelikku või mitte. Kui plaatide ülemine serv on jäänud kuivaks, tuleb kindlasti lisada destilleeritud vett. Eriti päevakohane on aku kontroll sel sügisel, sest kuumad suveilmad aitasid aku kuivamisele tublisti kaasa.
    Kui on selgunud, et aku tuleb kõigele vaatamata välja vahetada, siis ei piisa sageli teadmisest, mis firma toode ja kui võimas aku oli eelmine. Kasutatud autode puhul võib see olla suvalises kohas ringi vahetatud.
    Igaks juhuks tasub autokaupluses kataloogist järele vaadata, milline aku konkreetsele automargile sobib, sest aku pole just odav kaup ja eelistada tasub üldjuhul kallimat ja kvaliteetsemat.
    Juhul kui autole on peale ehitatud mõni lisakoormust tekitav seade (taksomeeter, audiovõimendi vms), siis tasub nõu pidada asjatundjatega, kas ehk poleks otstarbekas osta suurema mahtuvusega aku.
    Samas ei tohi unustada aga seda, et ka generaator peab sellisel juhul olema aku võimsusele vastav. Kui see jääb lahjaks, ei jaksa ta akut piisavalt laadida. Kui generaator on liiga võimas, siis laeb ta üle ja «keedab» akuvedeliku välja.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.