Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Meediareklaami investeeriti tänavu üheksal kuul 13% vähem

    Esialgsed kokkuvõtted 1999. aasta esimese üheksa kuu kohta näitavad, et võrreldes eelmise aasta sama ajaga on meediareklaami investeeritud raha hinnakirja hinna alusel vähenenud 13%. Vaadeldes ainult septembrit, on aga vahe eelmise aastaga vähenenud 8 protsendini jooksval kuul.
    Olukord meediaharude lõikes on küllaltki erinev. Enim on kasvanud eelmise aasta esimese 9 kuuga võrreldes välireklaam (kasv 20--22%). Samuti on veidi kasvanud reklaam ajalehtedes (+2%) ja ajakirjades (+5%). Täpsustatud andmed raadios olnud meediareklaami (välja on arvatud sponsorreklaam) kohta ja samuti suhteliselt vähese reklaamimahuga suvi näitavad, et raadioreklaam on 9 kuu võrdluses vähenenud 18%. Lisandunud on täpsem informatsioon sponsorreklaamide kohta. Enim on vähenenud telereklaam (langus 29%). Samas tuleb siingi mainida, et mahajäämus eelmise aastaga on vähenemas. Aasta edukus konkreetsete meediakanalite ja pinnamüüjate lõikes on aga väga erinev.
    Märkimist väärib septembris nii tele- kui ka trükireklaami puhul mahajäämuse vähenemine eelmise aastaga. Kas tegemist on trendiga reklaamituru tervenemise suunas, näitab juba oktoober.
    Kogu 1999. aasta reklaamituru languse ulatus sõltub «jõulukvartalist». Hetkel võib seda prognoosida hinnakirjahindade tasemel 3--4% ja 12% languse vahele. Reaalsetes hindades võib see tähendada ka veidi väiksemat langust.
    Kuivõrd on kolm kuud tagasi prognoositud mõju tegurid praeguseks muutunud?
    - «Jõulumarketing» või õigemini «millenniumimarketing» ei ole Eestis veel seni sellist hoogu saanud kui näiteks Soomes või USAs. Siit tulenevalt on keeruline sarnaselt 1997. aastaga prognoosida reklaamimahu suurt kasvu detsembris.
    - Esialgsed andmed kohalike valimiste reklaamikampaania kulude kohta näitavad, et panustati vähem raha kui riigikogu valimiste puhul. Samas ei kujunenud olukord niivõrd pessimistlikuks, kui kolm kuud tagasi välja näidati.
    - Telereklaamiturul ei ole võimalik täheldada suurte rahvusvaheliste reklaamijate Eestisse suhtumise positiivsemaks muutumist ning pigem iseloomustas nende suviseid meediapanuseid jätkuv langus 1998. aastaga võrreldes. Kümnest suuremast telereklaamijast on võrreldes eelmise aastaga reklaamipanuseid suurendanud ainult Coca-Cola, Benckiser ja L'Oreal.
    - Majandusanalüütikute prognoositud majanduskasv Eestis võib reklaamiturule mõju avaldada «päästikmehhanismina», kuid siinkohal tuleb arvestada väikese ajalise nihkega.
    BMF Gallup Media reklaamikulutuste monitooringuuringu andmebaas ulatub aastasse 1994. Hetkel sisaldab uuring andmeid reklaamide kohta neljas Eesti telekanalis (ETV, Kanal 2, TV 3, TV 1), enam kui 100 ajalehes-ajakirjas (viimasena lisasime venekeelsed regionaalsed väljaanded), 6 raadiojaamas (Raadio 2, ASi Trio raadiojaamad, Raadio Tartu) ja kaheksas peamises välireklaamikanalis. Andmed tele- ja trükireklaami kohta on kogunud BMF Gallup Media monitooring-meetodil, andmed raadio- ja välireklaami kohta on edastanud vastavad kanalid. Kuna täpne reklaamimüügihind on ärisaladus, siis on kõik reklaamid andmebaasi sisestatud hinnakirjahinna alusel. Uuringu kasutajatel on igapäevaselt võimalik jälgida oma konkurentide meediakäitumist.
    Autor: Margo Veskimägi
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.