• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tartu õlletehase võimsus jääb nõudlusele alla

    Balti riikide moodsaima tootmistehnoloogiaga õlletehase pudelikaelaks on tankipark, nentis Noop. «Peame pidevalt otsustama, kuidas õllede proportsiooni jaotada,» selgitas ta. «Kannatajaks pooleks on seni jäänud kanged õlled.»
    Noobi sõnul tegid nad suvel panuse A. Le Coq'i lahjadele premiumi, pilsneri ja porteri õllele. Seetõttu vähenes kangete (alkoholisisaldus üle 7%) õllede osakaal Tartu õlletehase toodangus varasema üle 50 protsendi asemel 15 protsendini. Eesti õlleturul moodustavad kanged õlled umbes 35 protsenti.
    Oktoobris tõi Tartu õlletehas turule tõsise konkurendi Saku õlletehase Sarvikule ja Viru Õlle Karuõllele -- uue tehnoloogia alusel valmistatud kange õlle Double Bocki. «Suur nõudlus Double Bocki järele püsib,» ütles Noop.
    Noobi kinnitusel on tehas eelkõige püüdnud rahuldada jaekliente. «Umbes 80 protsenti õlletoodangust müüme otse kauplustele,» täpsustas Noop ja lisas, et kunagi pole nad käitunud nii, et hulgifirmad üldse õlut ei saa.
    Noobi kinnitusel ületab Tartu õlletehas projekteeritud aastavõimsuse -- 16 miljonit liitrit õlut -- tänavu üle miljoni liitri võrra.
    Eelmisel aastal tootis Tartu õlletehas 9,4 miljonit liitrit õlut. Eesti suurim õlletootja, AS Saku Õlu tootis mullu 37,3 miljonit liitrit õlut.
    «Järgmisel aastal suureneb Tartu õlletehase tootmisvõimsus 40 protsenti,» lubas Noop. «Oleme tellinud juurde uusi õlletanke.» Käärlaagritanklate mahu suurendamisse investeerib A. Le Coq järgmisel aastal umbes 15 miljonit krooni. Kokku on õlletehase põhiomanik, Soome õlletootja Olvi OY investeerinud tehase rekonstrueerimisse ligi 270 miljonit krooni.
    ASi Saku Õlletehase infojuhi Ruth Roht avaldas konkurentide jännijäämise üle imestust. «Saku õlletehasel on tootmisvõimsust piisavalt,» rääkis Roht. «Suvine tarbimishooaeg on läbi ja nõudlus õlle järele vähenenud.»
    «Kes tootjaist ei tahaks, et nõudlus oleks pakkumisest suurem,» nägi Tarmo Noop nõudluse rahuldamatuses ka positiivset. «Seda lihtsam on ju tootjal kaupa müüa.»
    Valdusfirmale A. Le Coq kuulub 100% Tartu õlletehasest ja ASist Saare Õlu ning 51% Läti õlletehase Cesu Aluse ja 49,9% Leedu õlletehase Ragutise aktsiatest.
    Soome Olvile kuulub 80% A. Le Coqi aktsiatest. Ülejäänud aktsiate omanik on Balti Investment Fund.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Rimi turundusjuht: kolm suurimat muret on praegu meie inimesed, inimesed ja veel kord inimesed
Uute karmimate piirangute aeg esitab suure väljakutse kaupluste töötajatele, sest iga ukse ette meil turvameest panna ei ole, kirjutab Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuht Andrija Arro.
Uute karmimate piirangute aeg esitab suure väljakutse kaupluste töötajatele, sest iga ukse ette meil turvameest panna ei ole, kirjutab Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuht Andrija Arro.
Wise'i aktsia kiire langus jätkub Tipust –31%
Wise’i aktsia on esimest korda langenud IPO tasemest allapoole pärast seda, kui asutaja Taavet Hinrikus müüs enam kui 100 miljoni dollari eest aktsiaid turuhinnast allpool. Samuti tunnevad investorid muret suureneva konkurentsi pärast, vahendab Bloomberg.
Wise’i aktsia on esimest korda langenud IPO tasemest allapoole pärast seda, kui asutaja Taavet Hinrikus müüs enam kui 100 miljoni dollari eest aktsiaid turuhinnast allpool. Samuti tunnevad investorid muret suureneva konkurentsi pärast, vahendab Bloomberg.
Mitmesse ametisse otsitakse töötajaid riigikogust parema palgaga
Kõrgeimat töötasu pakutakse arstidele suunatud töökuulutustel, kus keskmine palgapakkumine ületab riigikogu liikmete töötasu, teatas CVKeskus.ee portaalis viimastel kuudel avaldatud avaliku palgaga tööpakkumisi vaadates.
Kõrgeimat töötasu pakutakse arstidele suunatud töökuulutustel, kus keskmine palgapakkumine ületab riigikogu liikmete töötasu, teatas CVKeskus.ee portaalis viimastel kuudel avaldatud avaliku palgaga tööpakkumisi vaadates.
Riik viib lennufirmad ühe tiiva alla
Valitsus andis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile heakskiidu alustada ettevalmistusi uue lennunduskontserni loomiseks, mis ühendab Nordica, Regional Jeti (ärinimi Xfly) ja Transpordi Varahalduse ühe katuse alla.
Valitsus andis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile heakskiidu alustada ettevalmistusi uue lennunduskontserni loomiseks, mis ühendab Nordica, Regional Jeti (ärinimi Xfly) ja Transpordi Varahalduse ühe katuse alla.