Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Talverehvid kolmapäevast kohustuslikud
Esimene lumi tekitas kummivahetustöökodades järjekordi juba mitu nädalat tagasi ja autoomanikke, kes veel praegu suvekummidega ringi sõidavad, peetakse suisa enesetapjateks. Kindlasti leidub aga palju neidki, kes mingil põhjusel pole veel jõudnud suvekumme talverehvide vastu vahetada. Neile meeldetuletuseks, et 1. detsembrist on kõikidel sõiduautodel talvekummid kohustuslikud.
Maha sadanud lumelörts ja jätkuvalt uljas kihutamine on viinud tänavu haiglaravile kümneid inimesi ja põhjustanud suurt kahju kaasliiklejaile. Ning seda mitte ainult suvekummidega sõites.
Seega on taas leidnud kinnitust tõsiasi, et talverehv üksi ei päästa kedagi õnnetusest. Küll aga loob selle ärahoidmiseks paremad eeldused. Iga juht peab ise tajuma, mis olukorras on teekate ja kui suur on ühes või teises olukorras rehvi haardevõime. Kiilasjääl järsul pidurdamise korral ei peata autot momentaalselt ka parim naasterehv ning arutu kihutamine lumelörtsisel teel võib võpsikusse visata mistahes kummidega masina.
Milliseid talvekumme siiski eelistada? Ikka mõlgutavad autoomanikud mõtteid selle üle, kui suurt rolli mängib tootjafirma, kas naasterehv on parem kui lamellrehv jne jne. Loomulikult kiidab iga tootja või müüja oma kaupa ja sageli ei olegi otsustamine niisama lihtne. Selge on aga see, et talverehvide omavaheline erinevus pole nii suur kui talve- ja suverehvil ning ükskõik mis firma talverehvi parajasti kasutatakse, kriitilisel hetkel võib see päästa elu.
Palju sõltub sellestki, mida keegi tähtsaks peab. Lamellrehv on kindlasti vaiksem kui naasterehv, kuid kiilasjääl võib hääletu sõidunauding kätte maksta. Ühele meeldib ühe firma toodang, teine kiidab teist, kõik sõltub varasematest kogemustest. Seetõttu ei oska ühest soovitust ilmselt keegi anda.