Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Volvo ja Audi kutsutakse tagasi
Volvo kutsub 1997.--98. aastal toodetud S70, V70 ja C70 teenindusse ümberehitusele, kuna neil võib staatilisest elektrilaengust tekkinud häirete tõttu iseenesest avaneda kaassõitja turvapadi. Seni on nii juhtunud umbes kümne auto puhul, ühtekokku sõidab maailmas 235 000 taolist Volvot.
Volvo esindaja Eestis ASi Info-Auto andmetel võetakse ühendus 20--30 sellise auto omanikuga. Autosid saab lasta üle vaadata Tallinnas, Tartus ja Pärnus, kus paigaldatakse autodele tehase kulul lisamaandus. Töö võtab aega umbes pool tundi.
Audi sportkupee TT-le kavandatakse suuremaid ümberehitustöid. Kuna masin on osutunud suurtel kiirustel kurvi läbides ebastabiilseks, paigaldatakse kõikidele TT-dele tootja kulul tagaspoiler, mis vähendab kiirusel 200 km/h auto tõstejõudu maapinnalt kahe kolmandiku võrra. Samuti muudetakse auto vedrustust ja amortisaatoreid jäigemaks, vahetatakse välja stabilisaatorid ning asetatakse põiktalale uus kummipadi.
Audi esindaja Eestis AS Reval Auto alustab ümberehitust tõenäoliselt jaanuaris, kui tehasest on saabunud kohale kõik vajalikud detailid.
Järgmise aasta algusest paigaldab Audi kõigile uutele TT-dele standardvarustusena auto elektroonilise stabiliseerimissüsteemi ESP, mis auto libisemisse sattumisel pidurdab vajalikku ratast.
Ekspertide hinnangul põhjustas Audi TT halb kaalujaotus Saksamaal 18 rasket liiklusõnnetust, mille tagajärjel kaks autoomanikku hukkusid. Teatud kiiruseni püsib auto teel kindlalt, kui aga juht piiri ületab, viskub auto tagaots ootamatult ette ning väheste sõidukogemustega juht kaotab sõiduki üle kontrolli.
Seni on Audi TT-le esitatud kaebusi vaid Saksamaal, kus on lubatud autoga 200kilomeetrise tunnikiirusega kihutada, Eestis pole TT omanikud selle margi üle kurtnud. Maailmas on seni müüdud ligi 40 000 Audi TT-d.
Eestlastele kättesaadavad Volvo ja Audi pole paraku ainsad, millega äpardusi juhtub. Pisiauto Smart tootja Micro Compact Car (MCC) kutsub ligi 45 000 Smarti tagasi nende esitelje vea tõttu, DaimlerChrysler AG peab Ameerikas tagasi kutsuma 227 000 Dodge Shadow' ja Plymouth Sundance'i sportautot, sest juhi iste võib ootamatult vajuda lamamisasendisse. Kümmet tuhandet Mercury (Ford) Cougarit oodatakse teenindusse aga seetõttu, et nende uksed avanevad ja sulguvad halvasti. Chrysleri, Plymouthi ja Dodge'i mahtuniversaalidel esines probleeme klaasipuhastite, tagaluugi mehhanismide ja bensiinipumbaga, mistõttu kutsuti teenindusse enam kui 2 miljonit sellist sõidukit.
Paari aasta eest tehti põhjalik ümberehitus väikesele A-klassi Mercedesele, sest auto paiskus järsul pöördel kummuli. Tehas peatas autode tootmise ning kutsus kõik müüdud autod ümberehitamiseks tagasi. Mercedes vahetas välja A-klassi kummid, lisas autole elektroonilise tasakaalustussüsteemi, parandas esi- ja tagasilla stabilisaatoreid ning muutis auto raskuskeset.