• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Volvo ja Audi kutsutakse tagasi

    Volvo kutsub 1997.--98. aastal toodetud S70, V70 ja C70 teenindusse ümberehitusele, kuna neil võib staatilisest elektrilaengust tekkinud häirete tõttu iseenesest avaneda kaassõitja turvapadi. Seni on nii juhtunud umbes kümne auto puhul, ühtekokku sõidab maailmas 235 000 taolist Volvot.
    Volvo esindaja Eestis ASi Info-Auto andmetel võetakse ühendus 20--30 sellise auto omanikuga. Autosid saab lasta üle vaadata Tallinnas, Tartus ja Pärnus, kus paigaldatakse autodele tehase kulul lisamaandus. Töö võtab aega umbes pool tundi.
    Audi sportkupee TT-le kavandatakse suuremaid ümberehitustöid. Kuna masin on osutunud suurtel kiirustel kurvi läbides ebastabiilseks, paigaldatakse kõikidele TT-dele tootja kulul tagaspoiler, mis vähendab kiirusel 200 km/h auto tõstejõudu maapinnalt kahe kolmandiku võrra. Samuti muudetakse auto vedrustust ja amortisaatoreid jäigemaks, vahetatakse välja stabilisaatorid ning asetatakse põiktalale uus kummipadi.
    Audi esindaja Eestis AS Reval Auto alustab ümberehitust tõenäoliselt jaanuaris, kui tehasest on saabunud kohale kõik vajalikud detailid.
    Järgmise aasta algusest paigaldab Audi kõigile uutele TT-dele standardvarustusena auto elektroonilise stabiliseerimissüsteemi ESP, mis auto libisemisse sattumisel pidurdab vajalikku ratast.
    Ekspertide hinnangul põhjustas Audi TT halb kaalujaotus Saksamaal 18 rasket liiklusõnnetust, mille tagajärjel kaks autoomanikku hukkusid. Teatud kiiruseni püsib auto teel kindlalt, kui aga juht piiri ületab, viskub auto tagaots ootamatult ette ning väheste sõidukogemustega juht kaotab sõiduki üle kontrolli.
    Seni on Audi TT-le esitatud kaebusi vaid Saksamaal, kus on lubatud autoga 200kilomeetrise tunnikiirusega kihutada, Eestis pole TT omanikud selle margi üle kurtnud. Maailmas on seni müüdud ligi 40 000 Audi TT-d.
    Eestlastele kättesaadavad Volvo ja Audi pole paraku ainsad, millega äpardusi juhtub. Pisiauto Smart tootja Micro Compact Car (MCC) kutsub ligi 45 000 Smarti tagasi nende esitelje vea tõttu, DaimlerChrysler AG peab Ameerikas tagasi kutsuma 227 000 Dodge Shadow' ja Plymouth Sundance'i sportautot, sest juhi iste võib ootamatult vajuda lamamisasendisse. Kümmet tuhandet Mercury (Ford) Cougarit oodatakse teenindusse aga seetõttu, et nende uksed avanevad ja sulguvad halvasti. Chrysleri, Plymouthi ja Dodge'i mahtuniversaalidel esines probleeme klaasipuhastite, tagaluugi mehhanismide ja bensiinipumbaga, mistõttu kutsuti teenindusse enam kui 2 miljonit sellist sõidukit.
    Paari aasta eest tehti põhjalik ümberehitus väikesele A-klassi Mercedesele, sest auto paiskus järsul pöördel kummuli. Tehas peatas autode tootmise ning kutsus kõik müüdud autod ümberehitamiseks tagasi. Mercedes vahetas välja A-klassi kummid, lisas autole elektroonilise tasakaalustussüsteemi, parandas esi- ja tagasilla stabilisaatoreid ning muutis auto raskuskeset.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Paljusid hullutanud investeering tegi rikkaks vaid ühe mehe
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
Parim juht Madis Toomsalu ei seadnud LHVsse minnes karjäärirada ette
„Parim juht 2022“ tiitili pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu. Ta on rääkinud juhiks saamisest ja olemisest Äripäeva raadios, ent ka tema kollegid võtsid vaevaks parimat juhti kiita.
„Parim juht 2022“ tiitili pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu. Ta on rääkinud juhiks saamisest ja olemisest Äripäeva raadios, ent ka tema kollegid võtsid vaevaks parimat juhti kiita.
Raadiohitid: hinnatõususest ja investeerimisest
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Raadiohommikus: investeerimistarkus, kriisistrateegiad ja parim juht
Reedeses hommikuprogrammis räägime investeerimisest, kriisistrateegiatest ja juhtimisest.
Reedeses hommikuprogrammis räägime investeerimisest, kriisistrateegiatest ja juhtimisest.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.