• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,3%39 692,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,3%39 692,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 18.01.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hea reklaam saadakse testides

Reklaame ja nende kontseptsioone testides on veinireklaami peetud piimareklaamiks, jogurtireklaami pigem mahla omaks. Et reklaam tema loojate või tellijate arusaamade kohaselt efektiivse reklaami tingimustele vastab, pole edukuse garantii. Tagala kindlustab vaid sihtgrupi arvamus.
Reklaami saab testida mitme meetodiga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Reklaamide analüüs fookusgruppides.
Mõistlik kasutada siis, kui soovite peale reklaamide või nende kontseptsioonide testimise saada ka teiste valdkondade kohta strateegilist infot.
Fookusgruppides analüüsitakse põhjalikult läbi iga reklaam, st saadakse palju kvalitatiivset infot. Samas ei anna see metoodika usaldusväärset statistikat, pigem tendentse.
Olenevalt kasutatud fookusgruppide arvust ( üldjuhul 2--4) ning sihtgrupi keerukusest võib taolise uuringu hind jääda vahemikku 25 000--55 000 krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Reklaamide kvantitatiiv-kvalitatiivuuring -- in hall testid.
Soovitav kasutada siis, kui on olemas mitu erinevat reklaami või nende toorvarianti (enamkasutatav trüki- ja välireklaami puhul).
Äsjakirjeldatud test viiakse tavaliselt läbi 100--200 sihtgrupi liikmega. Reklaamieelarvest peaks selle testi läbiviimiseks arvestama 30 000--60 000 krooni.
Reklaamide kombineeritud testimine.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Selle kolmest uuringust koosneva tsükli edukalt läbinud reklaam tagab brand'ile edu (eeldusel, et toode ja selle jaotus on tasemel). Testiseeria puhul intervjueeritakse 450--550 sihtgrupi inimest, kasutades nii otseseid kui ka kaudseid meetodeid. See on 120 000--150 000kroonine väga põhjalik ja kindlaid garantiisid tagav reklaamiuuringu tsükkel.
Efektiivne reklaam peab olema tarbijale
uudne/originaalne

Artikkel jätkub pärast reklaami

veenev
arusaadav

Artikkel jätkub pärast reklaami

meeldiv
Autor: Tiia Laul

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele