'Minu isiklik seisukoht on, et selle aasta detsembris ei tuleks kütuseaktsiisi tõsta,' kirjutab teede- ja sideminister Toivo Jürgenson oma kommentaaris, mis ilmub homses Äripäevas.
Eelmise valitsuse poolt planeeritud aktsiisi tõusu dünaamikat võis ju põhjendada mõne varasema aasta üle ootuste hea majanduskasvuga, kuid siis paika pandud aktsiisitõusu graafik on muutunud ülejõukäivaks ja lühinägelikuks, kirjutab Jürgenson.
Tema sõnul peab Eesti taotlema Euroopa Liidult kütuseaktsiisi määrade ühtlustumiseks üleminekuperioodi pikendamist. See on kirjutatud sisse ka koalitsioonileppesse ning selline on ka teede- ja sideministeeriumi selge seisukoht. Üleminekuperioodi kehtestamisel tõuseks kütuseaktsiis edaspidi 15 sendi võrra aastas.
Eesti Statoili peadirektor Epp Kiviaia hinnangul peaks riik praeguse kõrge kütusehinna juures aktsiisipoliitika üle vaatama ning kindlasti mitte tõstma detsembris aktsiisimaksu 50 sendi võrra liitrilt, nagu näeb ette senikehtiv maksukava. 'Eestis on kütus tänu aktsiisidele tarbija jaoks mitu korda korda kallim kui näiteks Rootsis. Kütus on seal küll kaks korda Eestist kallim, kuid samas on seal ka keskmine sissetulek mitmeid kordi suurem Eestiga võrreldes,' rääkis Kiviaed. Tema sõnul pole siiski drastilist tarbimise vähenemist praeguste hinnatõusudega veel märgata. Kiviaed märkis samas, et teatud tarbijagruppide jaoks võib kütuse praegune hind hakata juba üle jõu käima.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Praegust kütuse maailmaturuhinda ja dollari kurssi arvestades peaksid kütusefirmad oma tavalise arvestusliku marginaali säilitamiseks tõstma hinda veel 15?20 sendi võrra. Kiviaia sõnul mõjutab bensiini jaehinda lisaks maailmaturu trendidele ka kohalik konkurents ja tarbija hinnatundlikkus, seetõttu pole ka maailmaturu hindadega kaasas käivat hinnatõusu veel toimunud.
Eile bensiini hind maailmaturul jälle tõusis pisut, paari-kolme dollari võrra tonnilt. Tänase dollari kursi avaldab keskpank kella ühe ajal.