• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 17.02.00, 10:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toivo Jürgenson ei toeta kütuseaktsiisi tõstmist

'Minu isiklik seisukoht on, et selle aasta detsembris ei tuleks kütuseaktsiisi tõsta,' kirjutab teede- ja sideminister Toivo Jürgenson oma kommentaaris, mis ilmub homses Äripäevas.
Eelmise valitsuse poolt planeeritud aktsiisi tõusu dünaamikat võis ju põhjendada mõne varasema aasta üle ootuste hea majanduskasvuga, kuid siis paika pandud aktsiisitõusu graafik on muutunud ülejõukäivaks ja lühinägelikuks, kirjutab Jürgenson.
Tema sõnul peab Eesti taotlema Euroopa Liidult kütuseaktsiisi määrade ühtlustumiseks üleminekuperioodi pikendamist. See on kirjutatud sisse ka koalitsioonileppesse ning selline on ka teede- ja sideministeeriumi selge seisukoht. Üleminekuperioodi kehtestamisel tõuseks kütuseaktsiis edaspidi 15 sendi võrra aastas.
Eesti Statoili peadirektor Epp Kiviaia hinnangul peaks riik praeguse kõrge kütusehinna juures aktsiisipoliitika üle vaatama ning kindlasti mitte tõstma detsembris aktsiisimaksu 50 sendi võrra liitrilt, nagu näeb ette senikehtiv maksukava. 'Eestis on kütus tänu aktsiisidele tarbija jaoks mitu korda korda kallim kui näiteks Rootsis. Kütus on seal küll kaks korda Eestist kallim, kuid samas on seal ka keskmine sissetulek mitmeid kordi suurem Eestiga võrreldes,' rääkis Kiviaed. Tema sõnul pole siiski drastilist tarbimise vähenemist praeguste hinnatõusudega veel märgata. Kiviaed märkis samas, et teatud tarbijagruppide jaoks võib kütuse praegune hind hakata juba üle jõu käima.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Praegust kütuse maailmaturuhinda ja dollari kurssi arvestades peaksid kütusefirmad oma tavalise arvestusliku marginaali säilitamiseks tõstma hinda veel 15?20 sendi võrra. Kiviaia sõnul mõjutab bensiini jaehinda lisaks maailmaturu trendidele ka kohalik konkurents ja tarbija hinnatundlikkus, seetõttu pole ka maailmaturu hindadega kaasas käivat hinnatõusu veel toimunud.
Eile bensiini hind maailmaturul jälle tõusis pisut, paari-kolme dollari võrra tonnilt. Tänase dollari kursi avaldab keskpank kella ühe ajal.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele