• OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • 21.03.00, 08:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaa nafta ummistab Eesti raudteid

Kõrged kütusehinnad ning kütuse ekspordimaksu tõus ahvatlevad Vene naftatootjaid eksportima hiigelkoguseid, mistõttu Eestis ootab raudteel praegu ümberlaadimist 26 rongitäit, kirjutab Postimees.
26 rongitäit on ligi 1600 vagunit, lisaks on umbes sama palju vaguneid veel sadamate ja terminalide territooriumidel. Ronge tuleb pidevalt juurde, sest suured firmad laadivad rongitäie ümber mõne tunniga.
Eesti Raudtee peadirektori Parbo Juchnewitschi sõnul on praegu raudteedel juba 26 mahajäetud rongi, mis ähvardab muuta raudtee ummikuks. '35 mahajäänud rongi tähendaksid, et me oleme lämbumas, aga ka praegu on seis väga raske,' tõdes Juchnewitsch, lisades et iga rong nõuab valvet, ka kipuvad need tilkuma ja seetõttu loodust saastama.
Raudtee uurib praegu ka võimalust, kuidas oma partnereid tropi eest karistada. Ehkki raudtee tulud on küll suurenenud, meeldiks raudteelastele rohkem, kui kütusetarned oleksid ühtlased, mitte hooajalised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Raudteevagunite kuhjumise põhjuseks on kütuse kõrge hind maailmaturul, mis ahvatleb tootjaid rohkem müüma. Samuti kasvavad 1. aprillist Venemaal kolmandiku võrra maksud kütuse ekspordilt, mistõttu tootjad on huvitatud kütuse kiiremast väljaviimisest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele