Hiljemalt juuni alguses alustab regulaarseid reise Tallinn-Helsingi liinil Soome suurim helikopterifirma Copter Action Oy, pakkudes ärimeestele ja teistele paksema rahakotiga huvilistele võimalust jõuda ühe riigi pealinnast teise 18 minutiga.
Aega hindavatele inimestele on seejuures ehk kõige oalulisem, et nii lennureisi algus kui ka lõpp on mõlema linna keskpaigas, mistõttu jääb ära tülikas sadamasse või lennujaama minek. Ameerika lennumasin Sikorsky S76 C teeb päevas 12 edasi-tagasireisi ja võtab peale 12 inimest.
Endiselt lennutab soovijaid üle lahe Soome lennufirma Finnair. Lennuaeg on helikopteri omast viis minutit pikem, ühe otsa hind aga enam-vähem sama, kõikudes kahe ja poole tuhande krooni ümber.
Reisijal tasub aga meeles pidada, et Soomes kulub Vantaa lennujaamast linna keskele jõudmiseks ligi kolmveerand tundi lisaks.
Eesti ja Soome vahelises laevaliikluses teevad üha rohkem ilma kiirlaevad, sest neid, kes oma lõbuks kolm ja pool tundi vee peal loksuda soovivad, jääb järjest vähemaks.
Kiirlaevad pakuvad konkurentsi lisaks ka õhusõidukitele. Nii loobus Estonian Air suvisele lennuplaanile üle minnes Soome-lendudest, põhjendades seda just konkurentsivõitluses kiirlaevadele allajäämisega.
Võimalus valida erinevate kiirlaevade vahel on tänavu suurem, sest Silja Line plaanib tuua Tallinna-Helsingi vahele uue katamaraani SuperSea-Cat, loobudes samas suure parvlaevaga samal liinil sõitmast.
Endiselt on käigus ka Hansatee Autoexpress ja Tallink Express, samuti Nordic Jeti moodsad, spetsiaalselt Tallinna-Helsingi liini tarvis ehitatud kiirlaevad.
Hansatee on oma liidripositsiooni reisijateveos kogu aeg suurendanud ja loodab seda teha edaspidigi. Hetkel on neil kiirlaevanduses kõige soodsam edasi-tagasipilet.
Firma pressiesindaja rolli täitva Peeter Riba väitel pole konkurentsi tihenemine Soome lahel Hansateele seni eriline probleem olnud.
Selle kuu keskpaigas hakkavad taas merd sõitma ka Lindaliini tiiburid Laura ja Jaanika, mille eeliseks võib lugeda sildumist Helsingi kesklinna kai ääres ja suurte veidi väiksemat sõiduaega katamaraanidega võrreldes. Samas on need veesõidukid ilmastiku suhtes tundlikumad. Lindaliini tiibur on esimene, mis hommikul kell 9.25 Helsingis maabub, veerand tundi hiljem jõuab sealsesse Lõunasadamasse kohale ka Tallink Express.
Lindaliini juhataja Enn Rohula sõnul on piletihinnad mullustega võrreldes tunduvalt langenud.
Näiteks maksab ühe suuna tavapilet nüüd 380 krooni asemel üksnes 260 krooni, edasi ja tagasi saab 500 krooni asemel 400 krooniga. Pakkumisel on ka lennuki-laeva pakett, mille puhul võib ühe otsa lennata ja selle hind on tavaklassis 1200 krooni.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Inflatsioon võib lähikuudel uuesti kiireneda
Tagasi Äripäeva esilehele