• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 07.04.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kolm teed üle vee

Hiljemalt juuni alguses alustab regulaarseid reise Tallinn-Helsingi liinil Soome suurim helikopterifirma Copter Action Oy, pakkudes ärimeestele ja teistele paksema rahakotiga huvilistele võimalust jõuda ühe riigi pealinnast teise 18 minutiga.
Aega hindavatele inimestele on seejuures ehk kõige oalulisem, et nii lennureisi algus kui ka lõpp on mõlema linna keskpaigas, mistõttu jääb ära tülikas sadamasse või lennujaama minek. Ameerika lennumasin Sikorsky S76 C teeb päevas 12 edasi-tagasireisi ja võtab peale 12 inimest.
Endiselt lennutab soovijaid üle lahe Soome lennufirma Finnair. Lennuaeg on helikopteri omast viis minutit pikem, ühe otsa hind aga enam-vähem sama, kõikudes kahe ja poole tuhande krooni ümber.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Reisijal tasub aga meeles pidada, et Soomes kulub Vantaa lennujaamast linna keskele jõudmiseks ligi kolmveerand tundi lisaks.
Eesti ja Soome vahelises laevaliikluses teevad üha rohkem ilma kiirlaevad, sest neid, kes oma lõbuks kolm ja pool tundi vee peal loksuda soovivad, jääb järjest vähemaks.
Kiirlaevad pakuvad konkurentsi lisaks ka õhusõidukitele. Nii loobus Estonian Air suvisele lennuplaanile üle minnes Soome-lendudest, põhjendades seda just konkurentsivõitluses kiirlaevadele allajäämisega.
Võimalus valida erinevate kiirlaevade vahel on tänavu suurem, sest Silja Line plaanib tuua Tallinna-Helsingi vahele uue katamaraani SuperSea-Cat, loobudes samas suure parvlaevaga samal liinil sõitmast.
Endiselt on käigus ka Hansatee Autoexpress ja Tallink Express, samuti Nordic Jeti moodsad, spetsiaalselt Tallinna-Helsingi liini tarvis ehitatud kiirlaevad.
Hansatee on oma liidripositsiooni reisijateveos kogu aeg suurendanud ja loodab seda teha edaspidigi. Hetkel on neil kiirlaevanduses kõige soodsam edasi-tagasipilet.
Firma pressiesindaja rolli täitva Peeter Riba väitel pole konkurentsi tihenemine Soome lahel Hansateele seni eriline probleem olnud.
Selle kuu keskpaigas hakkavad taas merd sõitma ka Lindaliini tiiburid Laura ja Jaanika, mille eeliseks võib lugeda sildumist Helsingi kesklinna kai ääres ja suurte veidi väiksemat sõiduaega katamaraanidega võrreldes. Samas on need veesõidukid ilmastiku suhtes tundlikumad. Lindaliini tiibur on esimene, mis hommikul kell 9.25 Helsingis maabub, veerand tundi hiljem jõuab sealsesse Lõunasadamasse kohale ka Tallink Express.
Lindaliini juhataja Enn Rohula sõnul on piletihinnad mullustega võrreldes tunduvalt langenud.
Näiteks maksab ühe suuna tavapilet nüüd 380 krooni asemel üksnes 260 krooni, edasi ja tagasi saab 500 krooni asemel 400 krooniga. Pakkumisel on ka lennuki-laeva pakett, mille puhul võib ühe otsa lennata ja selle hind on tavaklassis 1200 krooni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele